۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۵۶۶۹۶
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

راهپیمایی 22 بهمن نشانه موقعیت شناسی مردم بود/ سران قوا نصایح مشفقانه رهبری را جدی بگیرند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با تحسین حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: این حضور از روی آگاهی و درک درست مردم از کلام انقلاب و خودجوش بود و نشان‌دهنده موقعیت‌شناسی مردم در زمان تحریم‌ها و تبلیغات دشمنان بود، دشمن می‌خواست مردم را در برابر نظام قرار دهد اما در برابر حضور مردم مبهوت شد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: خداوند در سوره مبارکه تغابن می‌فرماید که کفار و مشرکان در این دنیا نیز عذاب شدند و افزون بر این عذاب دنیا، عذاب دردناکی در قیامت انتظار آنان را می‌کشد.
وی افزود: خداوند نمی‌خواهد که کفار و مشرکان را با پیدایش علائم ابتدایی کفر و شرک عذاب کند، خدای تعالی می‌گوید ابتدا با فرعون با ملایمت سخن بگویید تا زمینه تذکر و خشیت در او فراهم شود.
امام جمعه قم با اشاره به این‌که محتوای آیه چهارم سوره تغابن برای همه زمان‌ها است، خاطرنشان کرد: مؤمنان باید قدر ایمان خود را بدانند و از این‌که دچار عذاب الهی نشده‌اند شکرگزار باشند.
وی ادامه داد: همچنین از این آیه یاد می‌شود که مطالعه آثار گذشتگان در صورتی سودمند است که پندی از آن بگیرند و پند این آیه آن است که مشرکان و کافران هر عذابی می‌بینند نتیجه خود اعمال آنان است.
امام حسن عسگری شیعیان را برای دوران غیبت آماده می‌کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در دومین خطبه نماز جمعه با اشاره به سالروز قیام مردم تبریز،‌ گفت: این روز به مناسبت تجلیل از چهلم شهدای قم انجام شد، همچنین در هفته آینده میلاد امام حسن عسگری(ع) است.
وی ابراز داشت: بحث علمی، پاسخ‌گویی به شبهات، تلاش برای حفظ استقلال شیعیان و آماده‌سازی شیعیان برای دوران غیبت امام زمان(عج) از کارهای مهم امام حسن عسگری(ع) است.
تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری بیان داشت: بسیار زشت است مؤمن خواسته‌ای داشته باشد که او را به ذلت بکشاند.
وی با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه(س) ادامه داد:‌ حضرت معصومه در ساوه مریض شدند، اما آن بزرگوار مشتاق بودند که در مرکز تشیع مستقر شوند و در منزل موسی‌بن‌خزرج فرود آمدند و روح مطهرشان بعد از مدت کوتاه به اجداد طاهرین شان پیوست.
 حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: پنج‌شنبه گذشته همایش نیم قرن حضور برگزار شد، نهاد جامعه مدرسین حوزه علمیه برای تفقه در دین و پرورش عالمان برای تبلیغ تأسیس شد.
راهپیمایی 22 بهمن راهپیمایی عظیمی بود
وی گفت: راهپیمایی 22 بهمن راهپیمایی عظیمی بود، بعد از گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی همچنان شاهد حضور گسترده مردم بودیم که از قشرهای مختلف در این راهپیمایی شرکت کرده بودند.
تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) ابراز کرد: این حضور از روی آگاهی و درک درست مردم از کلام انقلاب و خودجوش بود و نشان‌دهنده موقعیت‌شناسی مردم در زمان تحریم‌ها و تبلیغات دشمنان بود، دشمن می‌خواست مردم را در برابر نظام قرار دهد اما در برابر حضور مردم مبهوت شد.
وی با اشاره به جنبه دیگر اهمیت راهپیمایی 22 بهمن، گفت: در ایران مردم با علاقه و ایمان در این امر سیاسی شرکت کردند، در حالی که در سالگردهای انقلاب‌های دیگر امر مردمی نیست و یا حضور مردم بسیار ضعیف است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: انقلاب توانسته‌ است ارزش‌های خود را به نسل‌های دیگر منتقل کند و این خشم دشمنان را برمی‌انگیزد، قدر ملت را بدانیم و نباید مسؤولان ناشکری کنند.
وی افزود: دشمنان از این حادثه عظیم عبور کردند و برخی از حوادث کوچک را بزرگ‌نمایی کردند، خواسته مردم وحدت و انسجام میان مسؤولان است، مردم می‌خواستند که مسؤولان به فکر مسائل اصلی مردم باشند و مسائل فرعی را به جای مسائل اصلی ننشانند.
حرمت حرم و حرمت راهپیمایی 22 بهمن در اغتشاش حرم مطهر شکسته شد
تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: این انقلاب توانست بر همه تهدید‌های و چالش‌های غلبه کند، با توجه به شعارهای مردم در راهپیمایی در حفظ نظام و حفظ وحدت، این نظام توانسته است جهت‌گیری‌های خود را حفظ کند و از آن‌ها عدول نکند.
وی گفت: در شرایط کنونی کشور ما اعتماد به رهبری مثال‌زدنی است، انقلاب اسلامی علاوه بر تثبیت خود در داخل کشور توانسته برای سایر ملت‌های الهام‌بخش و الگو باشد و این چیزی است که دشمن از آن هراس دارد و گرنه مباحث هسته‌ای و حقوق بشر بهانه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به حادثه تشنج در حرم حضرت معصومه(س)  بیان داشت: حرمت حرم حضرت معصومه(س) شکسته شد، حرمت 22 بهمن شکسته شد، مردم با ایمان و مراجع عظام حرمت دارند آنان دل امام زمان(عج) و رهبری را شاد کردند جا نداشت که عده‌ای حرمت این راهپیمایی را شکستند.
وی اظهار داشت: حرمت سخنران محترم آن روز نیز شکسته شد البته حرمت شکنی را افراد خاصی انجام دادند، مردم رشید و با بصیرت ما برای بیان مقاصد و اعتراضات خود از این شیوه‌های زشت آن هم در حرم حضرت معصومه(س) استفاده نمی‌کنند.
تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: پدر آقای لاریجانی آیت‌الله هاشم آملی در حرم دفن هستند و مردم با بصیرت به دنبال حرمت‌شکنی نبودند، بلکه آنان که این اعمال را انجام دادند افراد خاصی بودند.
دشمن از تشنج در حرم حضرت معصومه سوء استفاده کرد
وی ابراز داشت: از مسؤولان می‌خواهیم که این حرکت‌ها را بررسی کنند و نتیجه آن را به مردم بگویند، فضا آن روز متشنج بود و پرتاب اشیایی به سمت محل سخنرانی اتفاق افتاد، باید آن فضای ملتهب آرام می‌شد و اگر این جمعیت وارد خیابان می‌شد، آشوب بزرگ‌تری رخ می‌داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: تولیت آستان مقدس وارد صحبت شد و درباره حضور مردم و اهمیت 22 بهمن بیاناتی ارائه داد، تعریف‌ و تمجیدهایی که آستان مقدس از مردم کرد درباره افرادی بود که در راهپیمایی شرکت کردند نه کسانی که آن فضای خاص را ایجاد کردند.
وی گفت: سخنرانی غیرمترقبه تولیت در آن جمع غیر از آرام کردن فضای نمی‌توانست باشد، چون اگر بر له یا علیه کسی صحبت می‌شد فضا متشنج‌تر می‌شد، اگر تولیت آستانه می‌خواست از مردم شعاردهنده انتقاد کند و به آنان تذکر دهد، التهاب بیشتر می‌شد.
تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: دشمن از این حرکت سوء استفاده کرد، راهپیمایی 22 بهمن این حرکت ملی تحت تأثیر قرار گرفت، از مسؤولان و سران خواهش می‌کنیم که نصایح مشفقانه آیت‌الله خامنه‌ای را جدی بگیرند و منازعات و مباحثات خود را به میان مردم نکشانند.
وی افزود: این منازعات اگر میان مردم کشانده شود، سبب تفرقه می‌شود و این امر خواست دشمن است، از مردم خواستار هستیم که بیشتر مراقب باشند تا دشمن نتواند از مواردی مانند تشنج در حرم مطهر استفاده کند./914/پ201/ج

 

ارسال نظرات