۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۵۶۶۳۵
معاون اول قوه قضاییه:

حوزه بدون پویایی محکوم به انزوا است/ وظیفه جامعه مدرسین صیانت از جایگاه روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حفظ و صیانت از روحانیت تأکید دارد، که در این زمینه مدیران محترم حوزه‌های علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه در این زمینه مسؤولیت دارند.
حجت الاسلام رييسي معاون اول رييس قوه  قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضاییه، پنج‌شنبه عصر در همایش نیم قرن حضور که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: امروز باید نیازهای دینی جامعه و تقاضاها در حوزه دین را مرتفع کنیم و این تنها از حوزه علمیه قم به صورت عام و تشکل جامعه مدرسین به طور ویژه برمی‌آید.

وی افزود: حوزه علمیه اگر پویایی لازم در معارف دینی را نداشته باشد، به انزوا تهدید می‌شود، اگر چه دین اسلام دین فطرت باشد و زمینه پذیرش آن در انسان‌ها وجود دارد، اما با همه این مطالب وظیفه حوزه‌های علمیه کاسته نمی‌شود.

معاون اول قوه قضاییه با بیان این‌که روحانیان امروز از بالاترین گروه‌های مرجع مردم هستند، خاطرنشان کرد: به رغم همه دشمنی‌ها روحانیت همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است و این پویایی را باید با همان نگاه سنتی در بخش‌های مختلف حفظ کرد.

وی ادامه داد: امروز ضرورت دارد که ساماندهی‌ ویژه‌ای نسبت به حرکت‌های توسعه‌ای انجام شود، اگر آن مدیریت نباشد، ممکن است شاهد قضایایی باشیم که سزاوار حوزه‌های علمیه نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: روحانیت قدرت عظیمی دارد که می‌تواند در برابر دشمنان بایستد و بر خلاف خواست دشمنان با حضور روحانیت انقلاب تثبیت شد و پیشرفت کرد.

وی ابراز داشت: اکنون نیز پیام انقلاب به کشورهای دیگر رسیده، اما قدرت عظیم روحانیت مورد طمع دشمن است، زیرا روحانیان در جایگاه تأثیرگذاری قرار دارند و دشمنان به این جایگاه طمع بسیار می‌ورزند.

معاون اول قوه قضاییه بیان داشت: گسترش معنویت‌ها و عرفان‌های کاذب، مانند معنویت بودایی، معنویت هندو که در برابر حس معنویت‌خواهی در عموم جوانان و سایر کشورها ایجاد شده، به دلیل این دشمنی است.

وی با بیان این‌که وهابیت نیز به دنبال فعالیت علیه شیعه است، ادامه داد:‌ رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حفظ و صیانت از روحانیت تأکید دارند، که در این زمینه مدیران محترم حوزه‌های علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه مسؤولیت مهم و سنگینی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتیم با کمک بزرگان حوزه هیأت‌هایی را به عنوان ارشاد در حوزه راه بیندازیم، کلاس‌های اخلاق، عرفان و معنویت در حوزه علمیه راه بیفتد تا در برابر این معنویت‌های کاذب سدی ایجاد کنند.

وی با بیان این‌که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 50 سال سابقه موفقیت‌آمیز دارد، گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه می‌تواند رابطه میان نظام و حوزه را استحکام بخشد، امیدواریم که این نشست منشأ برکات بسیاری برای حوزه‌های علمیه شود.

معاون اول قوه قضاییه ابراز کرد: ادامه راه جامعه مدرسین حوزه علمیه و پویایی آن شرایطی دارد، باید احساس شود چتر حمایتی جامعه مدرسین بر سر تمام کسانی است که روش و شیوه جامعه مدرسین را پذیرفته‌اند و آنان نیز عضوی از جامعه مدرسین به حساب بیایند./914/پ202/ج

ارسال نظرات