۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۵۶۳۹۷
آیت‌الله مهدوی کنی:

صالح بودن راز ماندگاری است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس خبرگان رهبری صالح بودن را راز ماندگاری دانست و با بیان این‌که انسان باید کاری کند که باقی و ماندگار باشد، گفت: باقی بودن و ماندگاری امام صادق(ع) به‌ سبک و منش ایشان در ترییت یاران و شاگردانشان برمی‌گردد.
آيت الله مهدوي کني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در ‌نخستین جشن کتاب دانشگاه امام صادق(ع) در این دانشگاه صالح بودن را راز ماندگاری دانست و با بیان این‌که صالح به‌معنای شایستگی است و قرآن کریم ما را به صالح بودن و همچنین حسن بودن دعوت می‌کند، ابراز داشت: چیزی که باقی می‌ماند سبک زندگی است و شما باید کاری کنید که باقی و ماندگار باشد.

وی با بیان این‌که اگر بزرگان ما ماندگار شدند به‌دلیل باقیات صالحات است، عنوان کرد: شیخ صدوق دو شتر داشت که یکی را خود سوار می‌شد و از دیگری هم برای حمل کتاب استفاده می کرد و از اساتید شنیدم که می‌فرمودند وی وقتی شنید محدثی در بلخ زندگی می‌کند، به آنجا سفر کرد تا مطالب از او یاد بگیرد.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) ابراز داشت: ثواب بازتاب یک عمل است که اگر صالح باشد، ثواب مربوط به آن نزد خداوند است و او هم همیشه باقی و ماندگار است.

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که نتیجه و برون‌رفت چیزی که صالح باشد خوب و مطلوب است، گفت: باقی بودن و ماندگاری امام صادق(ع) به‌ سبک و منش ایشان در ترییت یاران و شاگردانشان برمی‌گردد.

آیت‌الله مهدوی کنی تصریح کرد: اساتید، شاگردان و کارمندان دانشگاه امام صادق(ع) در مراکز سیاسی، اقتصادی و بازار باید ادبی که امام صادق(ع) بیان فرموده‌اند را داشته باشند تا ماندگار شوند./956/پ202/ج

ارسال نظرات