۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۵۵۷۷۶
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی:

مرجعیت دینی وجه تمایز انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌ها است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، مرجعیت دینی را وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های جهانی بیان کرد و افزود: در بسیاری از کشورها قیام های مردمی به دلیل نبود یک مرجع دینی به خوبی به بار ننشست و زمینه بسیاری از مشکلات داخلی را فراهم کرد.
رييس دانشگاه مذاهب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام عبدالکریم بی‌آزار شیرازی، رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، امروز در جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در گرگان، نهضت عظیم انقلاب اسلامی را حرکتی جهانی از سوی امام خمینی (ره) دانست و گفت: این نهضت عظیم با رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و حضور در صحنه مردم به پیروزی رسید.

 

وی، مرجعیت دینی را وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های جهانی بیان کرد و افزود: در بسیاری از کشورها قیام های مردمی به دلیل نبود یک مرجع دینی به خوبی به بار ننشست و زمینه بسیاری از مشکلات داخلی را فراهم کرد.

 

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان این که امام خمینی(ره) با نگاه نافذ و بلند خود توانست نهضتی عظیم را برپا و همراهی ملت ایران به سرانجام برساند، خاطرنشان کرد: رهبری و هدایت های عالمانه امام راحل در سال های نخستین پیروزی انقلاب، کشور را در مسیر رشد و تعالی قرار داد.

 

حجت الاسلام شیرازی با بیان این که مرجعیت دینی جامعه را به سوی تعالی و سعادت حقیقی هدایت می کند، ادامه داد: امروز پس از 34 سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شاهد هستیم نظام اسلامی در زیر سایه مرجعیت دینی در عرصه جهانی عزتمندانه به سوی هدف عالی خود در حال حرکت است.

 

وی انقلاب عظیم اسلامی ایران را یک انقلاب ممتاز و بی نظیر در جهان توصیف کرد و بیان داشت: با گذری کوتاه در تاریخ و مطالعه دیگر انقلاب های دنیا به وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب ها پی خواهیم برد.

 

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران با حضور در صحنه ملت و هدایت های عالمانه مرجعیت دینی در عرصه جهانی حضور مقتدارانه دارد، گفت: در دیگر کشورهای دنیا شاهد بودیم انقلاب ها پس از مدتی به دست استعمار افتاد و نتیجه بخش نبود.

 

حجت الاسلام شیرازی با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رهبری های امام گونه حضرت آیت الله خامنه ای مقتدرانه به حیات خود ادامه می دهد، خاطرنشان کرد: مرجعیت دینی مهم ترین عامل عزت و عظمت این انقلاب در میان دیگر انقلاب های دنیا بوده است.

 

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی به نقش تأثیرگذار و حساس مردم در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نهضت عظیم امام راحل با حضور همه جانبه ملت ایران به پیروزی رسید و امروز نیز این حضور و آگاهی ملت ایران اسلامی است که به کشورمان در عرصه جهانی عزت بخشیده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت های گسترده جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف اشاره کرد و افزود: امروز فرزندان ایران اسلامی در سایه خودباوری و تکیه بر توان داخلی توانستند تحریم های دشمنان را خنثی کنند و در بخش های زیادی به خودکفایی برسند./950/پ202/س

ارسال نظرات