۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۱۵۵۷۵۳
آیت الله عالمی:

عده ای با شعار وحدت و خدمت به دین و انقلاب توطئه می کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت وحدت از دیدگاه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: امت اسلام به عنوان یک تکلیف امروز باید پشت سر رهبر انقلاب حرکت کند و تا زمانی این انسجام باشد، توطئه های دشمن در هیچ جا به ثمر نخواهد نشست.
آيت الله عالمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله حسن عالمی، نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهدای انقلاب اسلامی در مسجد ولی عصر(عج) مشهد، نورانیت انقلاب اسلامی را برگرفته از نورانیت مکتب و دین رسول خدا دانست و با اشاره به آیه «من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر...» اظهار داشت: خداوند در این آیه شریفه، بندگان مؤمن خود را که به عهد الهی خود عمل می کنند به دو گروه شهدا و صادقین و پاسداران میراث شهدا تقسیم کرده و می فرماید این یک سنت الهی و غیرقابل تغییر است یعنی اگر فردی واقعا مؤمن باشد و جامعه ای جامعه ایمانی، قطعا از این سنت جدا نخواهد بود.

 

وی، زندگی پیامبر اکرم(ص) در پیش و پس از بعثت را نمونه ای روشن برای الهام گیری در انقلاب اسلامی دانست و افزود: پیش از هجرت، دشمن فجیع ترین رفتارها را با خانواده و نزدیکان و صحابه حضرت داشت تا آنان را از ایمان خود منصرف کند ولی نه تنها موفق نشد بلکه شکنجه شوندگان مبلغ دین برای دیگران هم شدند تا جایی که زمینه ساز این انقلاب اسلامی شدند که ما اکنون سی و چهارمین سالگرد آن را جشن می گیریم.

 

آیت الله عالمی با اشاره به شهادت 70 هزار تن در جریان انقلاب اسلامی، ریشه های اصلی این نظام را برگرفته از معنویت و تفکر توحیدی دانست و گفت: هنوز چند ماه از این انقلاب نگذشته بود که مورد هجوم دشمن قرار گرفتیم و این هجمه در بعد نظامی هشت سال ادامه یافت، اما به برکت خون شهدا ملت ایران سربلند بیرون آمد و در جهان درخشید و دشمن به خاک ذلت نشست.

 

وی با تأکید بر این که شهدا نمرده و زنده اند و به میهمانی نزد خدا طلبیده شده اند، ادامه داد: شهدا نزد خداوند و در حال حیات از رزق الهی استفاده می کنند و اگر کسی در جوار حق قرار گرفت از شعاع بی انتهای نزد خدا هستی و حقیقت افراد آن را می بیند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آثار و برکات خون شهدا بر ضرورت حفظ و حراست از آن تأکید و خاطرنشان کرد: به فرموده قرآن کریم ما جاماندگان از قافله شهادت باید برای ادای تکلیف، پاسدار میراث شهدا و در انتظار شهادت در راه دفاع از دین خدا باشیم؛ تا اسلام و ارزش های توحیدی هست، دشمنی هم در شکل ها و شیوه های مختلف وجود دارد، حتی در لباس وحدت و شعار خدمت به دین و انقلاب توطئه می کنند.

 

آیت الله عالمی تصریح کرد: این انقلاب، ترجمه و نشانه ای از وقایع زمان رسول خدا(ص) و برای ما یک امتحان است بنابراین همچون مسلمانان صدر اسلام باید مقاومت و پایداری داشته باشیم تا پیروز شویم.

 

وی با اشاره به اهمیت وحدت از دیدگاه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: امت اسلام به عنوان یک تکلیف امروز باید پشت سر رهبر انقلاب حرکت کند و تا زمانی این انسجام باشد، توطئه های دشمن در هیچ جا به ثمر نخواهد نشست. همچنین با حفظ وحدت، روز به روز شاهد گسترش روز افزون معارف اسلام و پیام های انقلاب و محبت اهل بیت(ع) در جهان خواهیم بود.

 

نماینده مشهد در مجلس خبرگان، با اشاره به نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جوانان به عنوان سربازان نایب امام زمان(عج) هستند و امروز اگر این حضور پر شور نباشد قطعا دشمن آرام نمی نشیند و نباید این رمز موفقیت را گم کنیم.

 

گفتنی است، در این مراسم که به همت فرهنگسرای انقلاب مشهد برگزار شد، اعضای شورای شهر، نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع)، معاون دادگستری استان و جمعی دیگر از مسؤولان حضور داشتند./930/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات