۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۵۵۷۱۶
امام جمعه اهر:

ماهیت اصلی دین از سوی روحانیت تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: روحانیت بایستی ماهیت اصلی دین و ارزش های آن را به بهترین شکل ممکن تبیین و ترویج کنند.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: نگاهی به تاریخ کشور نشان می دهد که جایگاه روحانیت و علمای شیعه نزد مردم، همواره خاری بر چشم دشمنان دین و کشور بوده است.

 

وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران تجلی پیوند ملت با روحانیت بوده است، تصریح کرد: با توجه به علاقه ای که مردم ایران به علمای دینی داشته و دارند، باعث شد تا مردم با همدلی و به رهبری امام راحل در مقابل رژیم 2500 ساله ستم‌شاهی ایستادگی کرده و در نهایت به آرزوی دیرین خود که برقراری حکومتی مبتنی بر احکام اسلامی بود، برسند.

 

امام جمعه اهر افزود: روحانیت مجاهد با وجود این‌که بیشترین مبارزات، شکنجه‌ها، حبس‌ها و تبعیدها را برای پیروزی انقلاب اسلامی متحمل شده است، اما هیچگاه به دنبال سهم‌خواهی از نظام نبوده، این در حالی است که متأسفانه برخی آگاهانه و یا ناآگاهانه در راستای تخریب چهره روحانیت اصیل حرکت می کنند.

 

حجت الاسلام حاجی‌زاده تأکید کرد: علمای دین در ادوار مختلف تاریخی در سخت‌ترین شرایط با توکل بر حق تعالی به بیداری امت پرداخته و برای روشنگری عموم مردم شکنجه‌های سخت رژیم طاغوت را به جان خریده‌اند، چنان که شهدایی چون آیت الله سعیدی و آیت الله غفاری مصداقی روشن بر این مسأله هستند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نقش تاریخی امام راحل در روند مبارزات مردمی علیه رژیم پهلوی پرداخت و اظهار داشت: سخن امام خمینی(ره) در آغاز نهضتش تا پایان عمر با برکت خود، یکی بود، آن رهبر فقید می فرمود؛ اسلام مکتبی است که برخلاف مکاتب غیرتوحیدی، در تمام شئون فردی و اجتماعی، مادی و معنوی، فرهنگی و سیاسی، نظامی و اقتصادی دخالت و نظارت دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: چنین تفکری به معنای فروپاشی نظام سکولاریستی و لیبرالیستی غرب و اضمحلال ایدئولوژی کمونیستی شرق بود، امام راحل به صراحت گفت؛ «این که دیانت باید از سیاست جدا باشد و علمای اسلام در امور اجتماعی و سیاسی دخالت نکنند، را استعمارگران گفته و شایع کردهاند. این را بیدینها میگویند، مگر زمان پیغمبر اکرم(ص) سیاست از دیانت جدا بود. »

 

امام جمعه اهر با بیان این‌که رمز نجات جامعه بشری و نظام مقدس جمهوری اسلامی از یوغ مستکبران و استعمارگران عالم بهره‌مندی از توصیه‌ها و سفارش‌های گهربار معمار کبیر انقلاب اسلامی است، افزود: مسؤولیت روحانیت در زمان حاضر همچون گذشته حساس عنوان و خطیر است، دشمن با جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و اقتصادی در صدد مبارزه با نظام است، از این رو روحانیت بایستی ماهیت اصلی دین و ارزش های آن را به بهترین شکل ممکن تبیین و ترویج کنند./935/ت302/س

ارسال نظرات