۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۵۵۶۸۹
حجت الاسلام خرسند:

سران دو قوه باید از رهبری و مردم عذر خواهی کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون با بیان این که احمدی نژاد و لاریجانی باید از محضر رهبر معظم انقلاب و ملت ایران عذر خواهی کنند، گفت: مشاجره آنها در مجلس هیچ توجیهی نداشته و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
حجت الاسلام محمد خرسند حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه كازرون

حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حرکت سران دو قوه در مجلس را بچه گانه و غیر قابل پذیرش خواند و اظهار داشت: آنها باید از محضر رهبر معظم انقلاب و از پیشگاه ملت ایران عذر خواهی کنند.


وی با بیان این که این اتفاقات زیبنده جمهوری اسلامی نیست، گفت: این اقدام به هیچ وجه قابل توجیه نیست و قطعا مورد رضایت امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب نیست.

امام جمعه کازرون به رهنمودهای مکرر رهبر معظم انقلاب در راستای حفظ وحدت اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان فرمودند هرکس تا زمان انتخابات کاری کند که موجب اختلاف شود به کشور خیانت کرده است، چرا مسؤولان این فرمایش را جدی نمی گیرند و بر روی افکار و برنامه های خود پافشاری دارند؟ در کشور ما همه و به ویژه سران قوا باید سعی کنند در چارچوبی که رهبر معظم انقلاب ترسیم می کنند، حرکت کرده و آهنگ ولایت داشته باشند.


حجت الاسلام خرسند با اشاره به سوء استفاده دشمنان از این اتفاق، گفت: چرا با کارهای خود بهانه به دست بیگانگان می دهید؟ امروز دشمن مانند دوران جنگ احزاب از همه امکانات و توانایی خود برای لطمه زدن به نظام اسلامی استفاده می کند و سعی دارد بین مردم و نظام و همچنین بین مردم و مسؤولان فاصله بیندازد؛ چرا نسبت به چهره واقعی دشمنان، طرح، برنامه و فتنه انگیزی آنها غفلت می کنید؟


پیروی از هوای نفس ریشه اختلافات است
وی در تبیین راهکار پیشگیری از بروز این اختلافات، اظهار کرد: اگر هوای نفس را کنار بگذارند و در چارچوب قانون و فرمایشات رهبر معظم انقلاب حرکت کنند دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود؛ باید مراقب اطرافیان خود باشید، همواره مصلحت نظام را در نظر داشته باشید، هر حرفی را نزنید و دست به هر اقدامی نزنید.


امام جمعه کازرون با بیان این که در شرایط کنونی بیش از هر زمانی به وحدت و همدلی بین قوا احتیاج داریم، افزود: اگر کسی تخلف کرده باید اسناد خود را به نهادهای نظارتی، بازرسی و قضایی بسپارند نه این که با این کارها التهابی در جامعه و مجلس بوجود آوردند؛ رییس جمهور در این موضع گیری خود شأن جایگاه ریاست جمهوری را رعایت نکرد.


سران قوا اولویت های نظام را فدای نظرات شخصی خود نکنند
حجت الاسلام خرسند با تأکید به این که سران قوا نباید اولویت های نظام را فدای نظرات شخصی خود کنند، گفت: امروزه باید حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در اولویت برنامه های کشور باشد به همین دلیل رهبر معظم انقلاب نام گذاری امسال را متناسب با این موضوع انتخاب فرمودند.


وی اضافه کرد: متأسفانه برخی مسؤولان قوا اولویت ها را فراموش کردند و برنامه های مدنظر خود را پیگیری می کنند؛ در شرایط کنونی معیشت مردم در رأس امور است؛ نباید این اولویت مهم را فراموش کرد./928/ت302/ج

ارسال نظرات