۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۵۴۸۶۱

مرکز زبان حوزه برای نیم‌سال جدید زبان آموز می‌پذیرد

خبرگزاری رسا ـ مرکز آموزش زبان حوزه به عنوان بازوی تخصصی کاربردی حوزه علمیه و با هدف ارتقای سطح علمی و اجرای آموزش‌های مورد نیاز طلاب، زبان‌آموز می‌پذیرد.
مرکز زبان حوزه برای نیم‌سال جدید زبان آموز می‌پذیرد

حجت‌الاسلام شاکر افضلی، مسؤول مرکز آموزش زبان حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از آغاز نام‌نویسی زبان آموز این مرکز برای ترم جدید خبر داد و گفت: مرکز آموزش زبان حوزه به عنوان بازوی تخصصی کاربردی حوزه علمیه با هدف ارتقای سطح علمی و اجرای آموزش‌های مورد نیاز طلاب علوم دینی در زمینه زبان و ارتباطات بین‌الملل تأسیس شده است.

وی ادامه داد: سابقه فعالیت مرکز آموزش زبان، همزمان با تأسیس مدرسه علمیه معصومیه(س) است و تاکنون این مرکز توانسته ده‌ها نفر از طلاب مسلط به زبان عربی و انگلیسی را تربیت کند و افراد آموزش دیده در این مرکز در نهادهای حوزوی و فرهنگی مشغول به خدمت و تبلیغ هستند.

حجت‌الاسلام افضلی تصریح کرد: مرکز زبان حوزه در سال 83 فعالیت خود را به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسه برای عموم طلاب آغاز کرد و با توجه به گستردگی کار، مرکز فعالیت‌های خود را به صورت مستقل و زیر نظر معاونت آموزش گسترش داد.

وی خاطر نشان کرد: در سال 88 مرکز زبان حوزه موفق به برگزاری بیش از پانصد ترم برای 6 هزار نفر از طلاب در سطح مقدماتی، متوسطه و عالی شد و برای برگزاری این مقاطع از سی نفر از اساتید در زبان انگلیسی، بیست استاد در زبان عربی و دو استاد در زبان فرانسه بهره گرفت.

مسؤول مرکز آموزش زبان حوزه درباره نظام آموزشی این مرکز گفت: نظام آموزشی این مرکز ترمی حضوری بوده و در دو سطح زبان عمومی و تخصصی زبان آموز می‌پذیرد، سطح عمومی در دوازده ترم متشکل از چهار ترم مقدماتی، متوسطه، عالی و سطح تخصصی است که در گرایش‌های خطابه، نویسندگی، ترجمه و تافل در چهار ترم برگزار می‌شود.

وی افزود: هر ترم شامل بیست و یک جلسه بوده که بیست جلسه آن آموزشی و یک جلسه امتحان است، همچنین کلاس‌ها به صورت روزی یک جلسه و یک روز در میان و یا فشرده روزی دو جلسه با توجه به درخواست زبان آموزان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام افضلی برگزاری کلاس‌ها در شیفت عصر، عدم تعارض کلاس‌ها با دروس حوزه و ایام تبلیغی، استفاده از جدیدترین سیستم آموزشی، نیم بهاء بودن و رایگان برای نفرات برتر و اعطای گواهینامه رسمی برای هر یک از دورهای مقدماتی، متوسطه، عالی و تخصصی آموزش زبان انگلیسی، عربی، اسپانیایی و فرانسه را از ویژگی‌های این مرکز عنوان کرد.

وی درباره شرایط پذیرش زبان آموزان گفت: احراز صلاحیت‌های عمومی و اخلاقی براساس آیین‌نامه‌های مصوب حوزه علمیه و مرکز، دارا بودن انگیزه و پشتکار بالا در فراگیری زبان دوم، داشتن پرونده تحصیلی در حوزه علمیه استان قم، قبولی در آزمون تعیین سطح برای طلاب داوطلب حضور در ترم بالا، ارائه مدارک و تکمیل فرم نام‌نویسی از شرایط ثبت‌نام زبان آموزان است.

شایان ذکر است، علاقه مندان می‌توان برای نام‌نویسی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 14 تا 20 به نشانی قم ـ زنبیل‌آباد ـ مدرسه علمیه شهید صدوقی ـ فاز سوم مجتمع شهید صدوقی مراجعه کنند و یا با شماره 2922051 و 2923685 داخلی 2352 و یا 09359349994 تماس بگیرند./993/ت302/ی 

ارسال نظرات