۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۲۸۴
شب گذشته در قم؛

آخرین گردهمایی خادمان کاروان علی بن موسی الرضا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ شب گذشته آخرین گردهمایی و جلسه توجیهی خادمان و بانیان گمنام کاروان علی بن موسی الرضا(ع) در سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
حرم امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شب گذشته آخرین گردهمایی و جلسه توجیهی خادمان و بانیان گمنام کاروان علی بن موسی الرضا(ع) در سازمان تبلیغات اسلامی قم با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام میرزا محمدی، استاد حوزه و دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام میرزا محمدی، استاد حوزه و دانشگاه در این گردهمایی با اشاره به این‌که در قرآن بیش از چهل آیه درباره حضرت رسول اکرم(ص) آمده است، گفت: پیامبری که باید از منظر قرآن به جوامع بشری معرفی می‌شد، متأسفانه از طریق کتب منحرف بعضی از فرقه‌های اسلامی شناسانده شد و در نتیجه به نوشته شدن کتاب آیات شیطانی به وسیله سلمان رشدی منجر شد.

وی در ادامه افزود: خداوند در قرآن تمام پیامبران را با اسم کوچک آن‌ها صدا می‌زند؛ تنها پیغمبری که با عبارات یاایهاالنبی و یاایهاالرسول خطاب شده است، پیامبر مکرم اسلام(ص) است؛ در هیچ کجای قرآن پیامبر اکرم(ص) با اسم کوچک خطاب نشده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که آیه 63 سوره نور مردم را از خطاب کردن پیامبر(ص) با اسم کوچک، نهی می‌کند خاطرنشان کرد: وقتی آیه «لا تجعلوا دعاء الرسول بینکم کدعاء بعضکم بعضا» نازل شد، حضرت زهرا(س) حیا کردند که پیامبر(ص) را بابا خطاب کنند؛ ایشان سه مرتبه پدر خویش را «یارسول‌الله» صدا زدند و پاسخی دریافت نکردند و برای مرتبه چهارم، پیامبر(ص) فرمودند که این آیه در شأن تو و فرزندان تو نازل نشده است.

وی با بیان این‌که پیامبر(ص) خطاب به حضرت فاطمه(س) فرمودند که وقتی مرا بابا صدا می‌زنی، سبب رضایت خداوند متعال و زنده شدن دل من می‌شوی، تأکید کرد: وقتی بابا خطاب شدن رسول اکرم(ص) از سوی حضرت فاطمه(س) سبب رضایت خداوند می‌شود، به طریق اولی رضایت حضرت فاطمه زهرا(س)، رضایت خداوند و خشم ایشان، خشم خداوند است.

حجت‌الاسلام میرزا محمدی ادامه داد: وقتی به سیره پیامبر اکرم(ص) رجوع می‌شود، متوجه می‌شوید که ایشان به زیارت اهل قبور می‌رفتند و از جایی که پیامبر(ص) سخن بیهوده نمی‌گوید و هر سخن و فعلی که از ایشان صادر می‌شود، به امر و اجازه الهی است، نتیجه می‌گیریم که زیارت اهل قبور از اعمال بافضیلت در اسلام است.

وی اظهار داشت: به نقل روایتی از امام صادق(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) همراه با امام حسن(ع) و حضرت سیدالشهدا(ع)، هفته‌ای دو بار در روزهای دوشنبه و پنجشنبه به زیارت قبور شهدای احد می‌رفتند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که زیارت امین‌الله از زبان مبارک امام زین‌العابدین حضرت سجاد(ع) صادر شده است، تأکید کرد: زیارت امین‌الله، زیارت امیرمؤمنان حضرت علی(ع) است که آن را در مورد هر امامی می‌توان خواند؛ امام سجاد(ع) همراه با بعضی صحابه به‌ویژه ابوحمزه ثمالی به نجف اشرف آمده و در نزدیکی حرم امام علی(ع) این زیارت را می‌خواندند.

وی بیان داشت: در کتاب عیون اخبارالرضا(ع) شیخ صدوق(ره) روایتی از امام رضا(ع) آمده است و ایشان در آن روایت می‌فرمایند بین امام(ع) و شیعیان و پیروانشان عهد و پیمانی وجود دارد که وظایفی را برای هرکدام مقرر می‌کند.

حجت‌الاسلام میرزا محمدی اظهار داشت: در آیه نخست سوره انعام آمده است بر همه مؤمنان واجب است که به عهد و پیمان خود عمل کنند؛ پس اگر شیعه به عهد خود در برابر امام(ع) عمل کند، ایشان که ولی خداوند هستند نیز به عهد خود وفا خواهند کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به روایت امام رضا(ع) وفا کردن به این عهد و پیمان از طرف شیعیان و پیروان امام(ع)، زیارت قبر امام معصوم(ع) است؛ شیعه نباید به زیارت کردن امام(ع) از منزل خود کفایت کند، بلکه برای وفا کردن به عهد خود باید به زیارت قبر ایشان برود.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: امام رضا(ع) می‌فرمایند که وقتی شیعه به عهد خود عمل کند و به زیارت من بیاید، من هم سه لحظه حساس، زمانی که نامه عمل را به دستان وی می‌دهند، زمانی که از پل صراط عبور می‌کند و زمانی که در برابر ترازوی میزان قرار می‌گیرد به فریاد او می‌رسم.

شایان ذکر است، به گفته مسؤول روابط عمومی کاروان علی بن موسی الرضا(ع) این کاروان سالانه حدود هزار نفر از عاشقان سراسر کشور که به دلیل عدم بضاعت‌ مالی نتوانسته‌اند تاکنون به زیارت حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شوند را از تهران به شهر مقدس مشهد اعزام می‌کند.

همچنین، خادمان و بانیان کاروان علی بن موسی الرضا(ع) که از سازمان‌ها، نهادها و قشرهای مختلف در این کاروان مشغول به خدمت هستند، افرادی گمنام و بی ریا هستند که برای تقرب به این امام غریب از هر خدمتی دریغ نمی‌کنند./997/پ202/ن

ارسال نظرات