۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۵۴۲۴۵

شخصیت قرآنی آیت‌الله سبحانی تجلیل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ جامعةالمصطفی العالمیه در شب میلاد پیامبر اکرم‌(ص) از شخصیت قرآنی حضرت آیت‌الله سبحانی تجلیل می‌کند.
 آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه، صبح امروز در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه قرآن سیما به بررسی ابعاد مختلف هجدهمین المپیاد قرآن و حدیث المصطفی پرداخت و از برپایی مراسم تجلیل از شخصیت قرآنی حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید همزمان با 9 بهمن‌ماه خبر داد. 

وی با اشاره به این که جامعةالمصطفی با نشان دادن شخصیت، تألیفات و سیره علمای بزرگ حوزه، حرکت طلاب را جهت دهی می‌کند، افزود: هرساله یکی از شخصیت‌های قرآنی در مراسم اختتامیه المپیاد قرآن و حدیث المصطفی با هدف معرفی خدمات قرآنی و الگو پردازی برای طلاب و مخاطبان المصطفی، مورد تجلیل قرار می‌گیرند که سال گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به عنوان نماد شخصیت قرآنی به طلاب معرفی شد.

 

معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه با بیان این که امسال و با برنامه‌ریزی در شورای علمی المپیاد، تجلیل از مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله سبحانی را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: حضرت آیت‌الله سبحانی از شخصیت‌هایی هستند که در زمینه‌های مختلف علمی دستاوردهای فراوانی دارند و بیش از 200 اثر علمی از ایشان منتشر شده است.

 

وی یکی از ویژگی‌های ممتاز حضرت آیت الله سبحانی را حضور وی در صحنه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی در طول دوران انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: حضرت آیت‌الله سبحانی افزون بر شخصیت ممتاز علمی و حوزوی، همواره در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی پیشقدم، همراه و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند و می‌توانند یک الگوی جامع برای طلاب باشند. 

 

وی ادامه داد: در شب میلاد با سعادت پیامبر اکرم‌(ص) از شخصیت قرآنی حضرت آیت‌الله سبحانی که پیش از پیروزی انقلاب و پس از آن، همواره همگام، همسو و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند و برای طلاب به عنوان عالمی دارای ابعاد برجسته علمی شناخته شده هستند، تقدیر می‌شود.

 

حجت الاسلام صالح با ابراز امیدواری از پوشش خبری مناسب مرحله پایانی المپیاد قرآن و حدیث و برنامه نکوداشت خدمات قرآنی حضرت آیت‌الله سبحانی از سوی اصحاب رسانه گفت: اگرچه المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث با مدیریت و برنامه‌ریزی نهاد جامعه المصطفی انجام می‌گیرد، اما این مهم برنامه‌ای است که منعکس کننده جایگاه قرآن در سطح بین‌المللی خواهد بود.

 

معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار این دوره از المپیاد قرآن و حدیث گفت: هجدهمین المپیاد قرآن و حدیث با شعار قرآن کتاب تربیت آغاز شده و مخاطبان آن را طلاب جامعه المصطفی در واحدهای داخل کشور اعم از مراکز قم، تهران، مشهد و اصفهان و بیش از 40 کشور دنیا تشکیل می‌دهند.

 

وی برگزاری المپیاد را اصلی‌ترین فعالیت تربیتی نمایندگی‌های المصطفی در خارج از کشور توصیف کرد و اظهار داشت: در خارج از کشور 213 دارالقرآن تحت پوشش المصطفی فعالیت دارند که قرآن‌آموزان این مراکز هم در این رویداد قرآنی که قله فعالیت‌های یک ساله آنان محسوب می‌شود، مشارکت می‌کنند.

 

رییس شورای سیاستگذاری المپیاد بین المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی تصریح کرد: امسال در آستانه دهه فجر، شاهد برگزاری مرحله پایانی هجدهمین دوره این المپیاد بین المللی هستیم؛ مرحله نهایی المپیاد قرآن و حدیث همزمان با ایام میلاد پیامبر اکرم‌(ص) روزهای هفتم تا نهم بهمن ماه سال جاری در شهر قم برگزار می‌شود. /920/پ202/ج

ارسال نظرات