۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۱۵۳۱۶۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم:

خانواده وقف فرصت خدمت به واقفان را غنیمت بدانند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم بر غنیمت‌ شمردن فرصت وقف و خدمت به واقفان گفت: موقوفه و واقف ماندگار می‌شود و باید دانست در موضوعات گوناگون و در نیازهای مختلف وقف‌هایی صورت گرفته است.
حجت‌ الاسلام شوزب شيري، مدير کل اوقاف و امور خيريه استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام شوزب شیری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم دوشنبه شب در همایش یاوران وقف که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، گفت: این جلسه جلسه خانواده و نشست حافظان و خانواده وقف است.

وی افزود: در استان قم 14 هزار موقوفه داریم که این حاصل دل پاک هزاران واقف خیراندیش است که از دریچه دنیا آخرت و کشتزار قیامت را دیده‌اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که در سفره احسان واقفان هستیم و در کنار همه احسان واقفان دست‌اندرکاران اوقاف و امور خیریه در این احسان شریک هستند.

وی ادامه داد: اعضای این سازمان با همکاری و همیاری یکدیگر وقف‌های صورت گرفته را به ثمر و نتیجه مطلوب می‌رسانند.

حجت‌الاسلام شیری با اشاره به این‌که اولین نقطه وقف و احسان توسط صحابه اهل‌بیت(ع) در قم اتفاق افتاده است، اضافه کرد: بزرگان قم به پیروی از آنان تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف را انجام داده‌اند.

وی ابراز داشت: یک سوم موقوفه‌ها از آن خانم‌ها است و یک چهارم موقوفات نیز از سوی رجال سیاسی کشور وقف شده است و بخش بسیاری از موقوفات نیز به علما اختصاص دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: موقوفه و نام واقف ماندگار است، اولین وقف‌نامه در قم به سال 203 هجری و قمری است، گرچه که مسجد قم سال 98 و 99 ساخته شده است.

وی با بیان این‌که تاریخ وقف به همان سده اول اسلام برمی‌گردد،‌ ادامه داد:‌ واقفان در تمام نیازها وقف‌های صورت داده‌اند، در شیراز باغ انجیری برای امام جماعت وقف شده تا برای نوجوانان مسجد و تشویق آنان استفاده شود.

حجت‌الاسلام شیری خاطرنشان کرد: واقفی برای دختران ازدواج نکرده و واقفی نیز علوفه خود را برای پاشیدن بر روی برف‌ها برای جلوگیری از آسیب‌رساندن وقف کرده است و واقفی برای روحیه دادن به بیماران یک مرکز درمانی وقف کرده است.

وی اضافه کرد: امام‌زادگان با جلالتی در قم وجود دارد، حمزة‌بن‌موسی در قم در خیابان آذر قرار دارد و بحث‌هایی بر سر محل دفن این امام‌زاده در شیراز یا ری وجود دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با تأکید بر غنیمت‌ شمردن فرصت وقف و خدمت به واقفان ابراز کرد: خانواده‌های سازمان اوقاف مشکلات احتمالی را تحمل می‌کنند و آنان نیز در اجر اعضای خانواده وقف شریک هستند./914/پ202/ن

ارسال نظرات