۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۵۲۹۴۷
استاد حوزه علمیه قم:

غفلت‌ از دین حیات جامعه بشری را تهدید می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که انسانی که حق را در همه امور زندگی خود رعایت کند محبوب خداوند منان می شود، گفت: ذکری ارزنده است که دائمی بوده و در وجود انسان نهادینه شود.
اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، امروز در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) در آمل با بیان این که ما ایرانیان دیانت و ولایت مان رضوی است و وامدار امام رضا(ع) هستیم، گفت: خداوند منان را شاکر هستیم که در جوار گرانقدر این امام همام زندگی می کنیم که در واقع افتخاری بسیار ارزنده است.

 

وی با اشاره به این که انسان باید در همه مراتب زندگی ذاکر حق باشد و در راستای قرب به حضرت حق تلاش کند، بیان داشت: انسانی که در زندگی خود با خدا باشد به مراتب ارزنده و والایی در نظام هستی دست خواهد یافت.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان در ارتباط با خداوند منان باید آداب آن را رعایت کند و لازم نیست که در ارتباط با حضرت حق فریاد بکشد، خاطرنشان کرد: انسان باید شبانه روز ذاکر حضرت حق  بوده و از غفلت ورزی نسبت به امور خود خودداری کند که در واقع این امر به عنوان آفت زندگی جوامع بشری شده است.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با اشاره به این که ذکر انسان نباید به درگاه الهی مقطعی باشد، گفت: ذکری ارزنده است که دائمی بوده و انسان باید برای همیشه و پیوسته یاد خدا را در دل های خود نهادینه کند که در آن زمان دل او نورانی خواهد شد.

 

وی با تأکید بر این که ذکر به درگاه خداوند جنبه عملی نیز دارد، بیان داشت: ذکر عملی بدین معنا است که انسان در هر کاری که مشغول است حق را رعایت کند.

 

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که انسانی که حق را در همه امور زندگی خود رعایت کند محبوب خداوند منان می شود، خاطرنشان کرد: انسان نباید یک لحظه از یاد حضرت حق غفلت داشته باشد و باید در تلاش باشد تا با قرب به حضرت حق همه وجود او را نورانیت فرا گیرد.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با اشاره به این که هرکسی ذکر خدا گوید دل خود را مستحکم می کند، گفت: انسانی که می خواهد به سعادت برسد باید مراقب خود باشد و بداند که در پیشگاه حضرت حق حضور دارد./950/پ202/س

ارسال نظرات