۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۵۲۹۰۵

ایران اسلامی در عزای پیامبر و امام مجتبی سراسر غرق در ماتم و اندوه شد

خبرگزاری رسا ـ ایران اسلامی در سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) غرق در ماتم و اندوه شد.
در سوگ سه معصوم عزاداري/آرشيوي
به گزارش خبرنگار خرگزاری رسا، همزمان با دهه آخر ماه صفر و فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع)، ایران اسلامی سراسر غرق در ماتم و اندوه شد.
بر اساس این گزارش، عزاداران و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) پیش از ظهر امروز در شهر مقدس قم در قالب دسته‌ها و هیأت‌های عزاداری در خیابان‌های منتهی به حرم حضرت معصومه(س) به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.
عزاداران و سوگواران قمی در ادامه مراسم خود را به حرم کریمه اهل بیت رسانده و رحلت جانسوز جد بزرگوار ایشان و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) را به ایشان تسلیت گفتند.
همچنین پیش از ظهر امروز مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در بیوت مراجع تقلید با حضور مسؤولان استانی، علما، طلاب و اقشار مختلف مردم قم برگزار شد.
عاشقان و دلدادان خاندان عصمت و طهارت(ع) در شهر مقدس قم شب گذشته نیز با حضور در حسینه‌ها، مساجد، تکایا و مسجد مقدس جمکران حضور یافتند و در این مصیبت عظمی به سوگ نشسته و اشک ماتم ریختند.
همچنین هیأت‌های عزاداری استان قم در شب رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) با برپایی آیین عزاداری و سخنرانی به تبیین ابعاد مختلف شخصیتی حضرت محمد(ص) و دلایل قبول صلح امام حسن(ع) و شهادت مظلومانه ایشان پرداختند.
از شهر مقدس مشهد نیز خبر می‌رسد، دسته‌ها و هیأت‌های عزاداری در سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا(ع) به سینه زنی و زنجیر زنی پرداخته و در این مصیبت جانسوز اشک ماتم ریختند.
عزادارن و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) در شهر مقدس مشهد خود را به حرم حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) رسانده و در صحن‌ها و رواق‌های حرم رضوی اشک ماتم ریخته و این مصیبت عظمی را به امام هشتم(ع) تسلیت گفتند.
گفتنی است، خیل مشتاقان و دلدادگان رضوی با وجود سردی هوا از اقصی نقاط کشور به ویژه از اطراف و اکناف شهر مقدس مشهد در قالب کاروان‌های پیاده روی خود را به حرم مطهر و مضجع نورانی امام رضا(ع) رسانده تا عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان دهند.
گزارش خبرنگاران خبرگزاری رسا از دیگر شهرها و استان های کشور نیز حاکی است، مردم ولایت مدار و مؤمن ایران اسلامی با حضور در اماکن مقدسه و مساجد و حسینیه ها در این دو مصیبت بزرگ بر سر و سینه می زنند. /927/پ202/ج
ارسال نظرات