۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۵۲۵۸۷
معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی:

رسالت المصطفی محور قرار دادن قرآن و حدیث در تمام واحدهای درسی است

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی در سفر خود به کشور افغانستان، طی سخنانی به مناسبت افتتاح هجدهمین دوره المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در این کشور بر لزوم تمسک به دو گوهر گرانبهای قرآن و عترت تاکید کرد.
حجت‌الاسلام حکيم‌الهي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، حجت‌الاسلام حکیم‌الهی، معاون ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی ضمن قرائت حدیث ثقلین، گفت: با تأمل و تعمق در این روایت صحیحه و حدیث عالی‌السند به نکاتی چند می‌رسیم، اولین از آن‌ها این است که کتاب خدا در زمان پیامبر(ص) جمع‌آوری شده و به عنوان کتاب شناخته شده بود که پیامبر می‌فرماید «آن کتاب را من در میان شما به یادگار می‌گذارم»، نکته دوم این است که پیامبر، پیامبر رحمت است، پیامبری است که باید تمام قوانین و اصولی که بشر برای هدایت و سیر و سلوک الی‌الله به آن نیاز دارد را تدوین کند و تحویل جامعه بشری بدهد.
وی ضمن تجلیل از مقام آیت‌الله محمد کاظم هروی خراسانی افزود: مرحوم آیت‌الله شیخ محمد کاظم هروی خراسانی صاحب کفایه الاصول، مردی فوق‌العاده است که چهارهزار مجتهد در درس او می‌نشسته، ایشان ادعا فرمودند که در تاریخ اسلام هیچ مدرسی همچون من نیامده است، شخصیتی بود که از نظر فکر و استعداد اعجوبه بوده و نظیر و مانند نداشته است.
معاون ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی با اشاره به معارف عمیق قرآن کریم اظهار کرد: روایتی داریم که حضرت در آن روایت می‌فرماید «قرآن هفت بطن دارد که هر بطن، هفتاد بطن و لایه دارد»، هرکس به اندازه ظرفیت خودش از قرآن‌کریم استفاده می‌کند، اگر عقول ما باز شود و فکر و اندیشه‌های ما به روی قرآن گشوده شود، زخارفی در این قرآن وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را استخراج کنیم و به دست بیاوریم، انسان باید مطهر و پاک باشد و آلودگی‌هایش زدوده شود و خالص گردد تا بتواند معارف قرآن را درک کند.
حجت‌الاسلام حکیم‌الهی گفت: کتاب خدا که تأکیدات زیادی در پیروی از آن به ما شده است نور و مبین است و نیاز به مفسر و مبیّن دارد، کما این‌که خداوند تبارک و تعالی در توصیف پیامبر(ص)، این‌چنین می‌فرماید «یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه، قرآن کتابی است که نیاز به تعلیم و آموزش دارد».
وی ابراز داشت: ما امروز افتخار می‌کنیم که هجدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث، که بر پایه قرآن کلام خدا و حدیث کلام معصومین(ع) است را برگزار می‌کنیم.
معاون ارتباطات و بین الملل جامعةالمصطفی با اشاره به محوریت قرآن و حدیث در فعالیت‌های جامعةالمصطفی تصریح کرد: رسالت جامعةالمصطفی این است که تمام علوم و معارف و تمام واحدهای درسی و رشته‌ها و کتب، بر محوریت قرآن و حدیث باشد. ما بر این مسأله تأکید داریم که ادبیات، نحو، منطق و همه رشته‌ها و متون درسی و واحدهای آموزشی بر محوریت قرآن و حدیث چرخ بزند.
وی ادامه داد: روایت داریم در خصوص قرآن‌کریم که فرمودند «اقرأ و ارفع"بخوان و بالا برو»، درجات بهشت بر مبنای قرآن است، کسی که قرآن را حافظ بشود خون و گوشت و روح او آمیخته به قرآن می‌شود و وقتی که با قرآن آمیخته شد، عذاب الهی به او نزدیک نمی‌شود آنگاه جایگاهی رفیع در نزد خدواند دارد و حامل قرآن می‌شود.
حجت‌الاسلام حکیم‌الهی با تشکر از شرکت‌کنندگان در المپیاد افزود: خدا را شاکریم که این توفیق را به ما عنایت فرمود که بتوانیم در ظل و زمره مروجین قرآن‌کریم باشیم، از همه شما برادران و خواهران مکرم که به پاسداشت قرآن کریم، در این نشست علمی حضور پیدا کردید و به پاسداشت قرآن کریم در این المپیاد شرکت کردید، کمال تشکر را داریم./907/د102/پ
ارسال نظرات