۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۵۲۳۳۱
مدیرکل اوقاف اصفهان:

ترویج سنت وقف نیازمند اعتمادسازی بین مردم است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: هفته وقف بهترین فرصت برای جلب اعتماد مردم به مسأله وقف و موقوفه است تا این سنت حسنه مانند گذشته احیا شود.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین اژدری، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، در جمع رؤسای ستادی این اداره اظهار داشت: چند روز از هفته وقف در سال جاری با ماه ربیع‌الاول همزمان شده و باید از این تقارن در راستای معرفی وقف استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه هفته وقف از 21 دی‌ماه جاری آغاز می‌شود، بیان داشت: این هفته فرصت بسیار مناسبی برای اطلاع‌رسانی درباره مزیت‌ها و آثار مثبت دنیوی و اخروی وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: باید جلسات مختلفی با مردم و خواص برگزار و گزارش دستاوردها و عملکرد اداره اوقاف به ویژه در دو سال اخیر برای آنها بازگو شود تا شاید بتوان اعتماد مردم را مانند گذشته به مسئله وقف جلب کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم باید بدانند که بسیاری از خدماتی که به آنها ارائه می‌شود، در مکان‌های موقوفه است، اضافه کرد: بسیاری از بیمارستان‌ها، مدارس، هتل‌ها و زمین‌های ورزشی، تجاری و کشاورزی این استان موقوفه هستند و به مردم خدمات می‌دهند.

اژدری در ادامه به تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده سازمان اوقاف کشور و اداره اوقاف اصفهان برای هفته وقف پرداخت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تودیع و معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان اصفهان افزود: آقای خوشنویس‌زاده جزو روحانیون دلسوز با سابقه کار اجرایی بوده و حضور وی می‌تواند ما را به اهداف پیش‌رو نزدیک‌تر کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین از زحمات چند ساله حجت‌الاسلام نقدعلی در معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان قدردانی کرد. /939/د102/س

ارسال نظرات