۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۱۵۲۱۹۳
پژوهشگر حوزوی تبیین کرد؛

نقش یهود در حادثه عاشورا

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب«اسرائیل چگونه باید از بین برود» گفت: یهود حتی پیش از حادثه کربلا، روز دهم محرم را به نام «یوم کیپور» جشن می گرفتند و اکنون نیز همین رسم را دارند. میان پیروان ادیان مختلف، تنها کفار یهود هستند که نه تنها حرمت ماه های حرام را نگاه نمی دارند.
امام حسين

حجت الاسلام محمد ابراهیم نیا، دانش پژوه درس خارج حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره بایدها و نبایدهای عزاداری اهل بیت(ع) اظهار داشت: اصولا هدف از توصیه های بسیاری که در آموزه های دینی نسبت به عزاداری وجود دارد، زنده کردن روح حماسی در عزاداران است.

 

وی با اشاره به عبارت «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» در زیارت عاشورا، افزود: این که امام صادق(ع) در این فراز می فرمایند«با تمام وجودم وقف جنگ با دشمنان شما هستم»، عزاداری و سیاه پوشیدن یعنی شبیه شدن به مفاهیم والای عاشورا همچون جهاد و شهادت؛ در غیر این صورت این همه عزاداری در طول قرن ها ملال آور خواهد بود.

 

حجت الاسلام ابراهیم نیا تصریح کرد: با توجه به این که انسان بزرگ ترین ضربه ها را همیشه از سرسخت ترین دشمنانش می بیند، مسلمانان نیز طبق دلایل بسیار عقلی و نقلی بزرگ ترین ضربه ها یعنی شهادت پیامبر اکرم(ص)، غصب خلافت در سقیفه و عاشورا را از دشمنان متحمل شده اند.

 

نقش بنی اسرائیل در واقعه عاشورا

این پژوهشگر حوزوی در ادامه به شواهد نقش یهود(صهیونیزم) در واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: در آیه 78سوره مائده آمده است، کسانی از بنی اسرائیل که کافر شدند توسط حضرت عیسی(ع) و داوود نبی مورد لعن قرار گرفته اند. همچنین در زیارت مطلقه امام حسین(ع)، شخصی خدمت امام کاظم(ع) رسید و این زیارت را نزد ایشان خواند و امام در این فراز که شهادت می دهیم کسانی که امام حسین(ع) را کشتند و حرمتش را شکستند، توسط عیسی و داوود لعن شده اند، تأکید کردند که مراد از این ملعونین، همان کفار بنی اسرائیل هستند.

 

وی ادامه داد: در زیارت عاشورا آمده است «إن هذا یوم تبرکت به بنوا امیة اللعین بن اللعین علی لسانک و لسان نبیک...» پسران امیه از سوی خدا و پیامبر(ص) لعنت شده اند و از سوی دیگر تنها قومی که در قرآن مورد لعن خدا قرار گرفته اند، کفار بنی اسرائیل هستند، این خود دلیلی بر یهودی بودن شخص «امیه» است چنان که در جلد33 بحارالانوار نیز آمده است که امیه با هاشم، نسبت خونی ندارد، امیه در واقع یک غلام رومی بود (امپراطوری روم مرکز صدور تفکرات بنی اسرائیل به جهان بود) که در سفرهای تجاری قریش، به عبدشمس، برادر هاشم هدیه شد و بعدها به فرزندخواندگی او در آمد، به این ترتیب از اعضای رسمی قبیله قریش شده و به پسرعموی هاشم معروف شد.

 

حجت الاسلام ابراهیم نیا ابراز داشت: یهود حتی پیش از حادثه کربلا، روز دهم محرم را به نام «یوم کیپور» جشن می گرفتند و اکنون نیز همین رسم را دارند. میان پیروان ادیان مختلف، تنها کفار یهود هستند که نه تنها حرمت ماه های حرام را نگاه نمی دارند بلکه جنگ در این ماه ها را فضیلت می دانند(از همین رو اکنون نیز اسرائیل بدون هیچ دلیل خاصی بلافاصله در آغاز محرم به غزه حمله می کند)، این در حالی است که حتی اعراب جاهلیت هم در این ماه ها نمی جنگیدند.

 

 این دانش پژوه درس خارج اضافه کرد: همچنین روش جنگی که در روز عاشورا پیاده شد از جمله سر بریدن و هدیه دادن آن، نعل تاختن بر پیکر کشتگان، بستن آب و به صلیب کشیدن، میان بنی اسرائیل سابقه دارد.

 

تداوم مصیبت امام حسین(ع) و ضرورت توجه به خونخواهی از قاتلان حضرت

وی، یادآوری عمق جنایات یزیدیان، بزرگی مصیبت و نیز زنده بودن جنایتکاران کربلا توسط خطبا و مداحان را از راهکارهای تقویت روحیه حماسی در هیئات عنوان و خاطرنشان کرد: انسان عزیزترین کسانش را هم که از دست بدهد پس از مدتی فراموش می کند اما مصیبت امام حسین(ع)، مصیبتی است که 14 قرن است بر آن گریه می کنیم چرا که قاتلان ایشان هنوز زنده هستند و در این دنیا به طور عادی و آزادانه زندگی می کنند.

 

وی ادامه داد: در میان اعراب رسم است بر سر مزار کسانی که انتقام خونشان گرفته نشده و قاتلشان زنده است، پرچمی سرخ رنگ نصب می کنند، بنابراین پرچم سرخ گنبد اباعبدالله(ع) نشان این است که کسی در اینجا دفن است که قاتلش هنوز زنده است.

 

این پژوهشگر حوزوی افزود: این که در دعای ندبه آمده است امام زمان(عج) هر صبح و شام بر مصایب اباعبدالله(ع) خون گریه می کنند و همچنین در زیارت عاشورا توفیق انتقام خون حضرت در رکاب امام زمان(عج) را از خدا می خواهیم، همه نشان از تداوم این مصیبت و لزوم توجه به خونخواهی از قاتلان حضرت دارد.

 

حجت الاسلام ابراهیم نیا گفت: این مسأله باید از سوی خطبا و اهل منبر برای مردم تبیین شود که همانطور که ما عراقی ها را مقصر اصلی جنگ هشت ساله نمی دانیم بلکه آنان تنها عروسک خیمه شب بازی و عوامل میدانی اسرائیل بودند، درست مثل عمر سعد و شمر و... که در کربلا بازیچه دست یود قرار گرفتند.

 

وی با اشاره به نقش تقویت روحیه حماسی، در ماندگاری عزاداری، اظهار داشت: معرفت امت اسلام باید طوری باشد که وقتی صحبت از محرم می شود یاد عمق فاجعه و مصایب اهل بیت(ع) و تداوم آن تا روز قیامت بیفتند.

 

هشدارهای قرآن نسبت به بنی اسرائیل، تصادفی نیست

نویسنده کتاب «اسرائیل چگونه باید از بین برود»، در پاسخ کسانی که توطئه های صهیونیزم را جدی نگرفته و نسبت به آن بی تفاوت هستند، تأکید کرد: آیا این که خداوند این همه آیه در مورد بنی اسرائیل نازل کرده و بزرگ ترین سوره قرآن کریم را به شرح سرگذشت این قوم اختصاص داده و این همه ما را نسبت به این قوم هشدار داده است، بی دلیل و امری تصادفی است؟

 

وی در ادامه به توطئه های اسرائیل در دنیای امروز اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون نیز در کنار نقشه های شومی که در عرصه سیاست و اجتماع دنبال می کنند، اقتصاد را طوفانی کرده اند تا با فروپاشی آن، مردم چه در امریکا، چه در ایران و یا هر جای دیگری محتاج و فرمانبردار آنان شوند.

 

حجت الاسلام ابراهیم نیا با بیان این که اگر اسرائیل را به حال خود بگذاریم، مطابق با آموزه های تحریف شده خود، بشریت را به خاک سیاه می نشاند تا به آرمان بردگی همه جهان برای خود دست یابد، افزود: طبق آمار مراکز رسمی از جمله پایگاه اینترنتی www.usdebtclock.org (با مرورگر اکسپلورر مشاهده شود)، اقتصاد امریکا به حدی بحرانی است که هر ثانیه بیست هزار دلار به بدهی این کشور اضافه می شود.

 

مشاور فرهنگی ـ تربیتی مجتمع آموزشی بعثت مشهد در پایان با اشاره به چاپ دوم کتاب «اسرائیل چگونه باید از بین برود»، با شمارگان سه هزار نسخه در کمتر از یک ماه، یادآور شد: کتاب های «اسرائیلی ها در عصر بعثت» و «اسرائیلی ها در کربلا» که به مستندات نقش اسرائیل در زمان پیامبر اکرم(ص) و نیز واقعه عاشورا می پردازند، آماده چاپ است که به دلیل عدم حمایت مالی هنوز به چاپ نرسیده اند./930/ت301/س 

 

ارسال نظرات