۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۵۲۱۶۰
آیت الله ایمانی:

نفس گرم مرحوم آیت الله تهرانی افراد زیادی را در مسیر تقوا و صلاح قرار داد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در فارس با تأکید بر این که برگزاری مجلس ختم از سوی رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) سابقه نداشته است، گفت: این نشان دهنده علاقه ویژه رهبری به آیت الله تهرانی و صفای دل، علمیت و بینش بالای سیاسی آن مرحوم دارد.
آيت الله اسدالله ايماني
آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که مرحوم آیت الله تهرانی از شاگردان مبرز امام خمینی(ره) بود، گفت: تقریرات درس مکاسب امام خمینی(ره) از سوی مرحوم تهرانی جمع آوری شد و در اختیار حوزه های علمیه داخل و خارج از کشور قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله تهرانی مدت فراوانی در نجف تحصیل کرد و دوران جاذبه های اخلاقی و عرفانی ایشان در نجف شکل گرفت.
نماینده ولی فیه در استان فارس رسیدگی مرحوم آیت الله تهرانی به طلاب مناطق محروم را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: مرحوم آقای تهرانی زمانی که به تهران آمد عنایت ویژه ای به طلاب محروم تهران و دیگر نقاط کشور داشت.
آیت الله ایمانی با بیان این که جلسات اخلاق مرحوم تهرانی مورد توجه ویژه جوانان قرار می گرفت، اظهار کرد: از اقصی نقاط کشور در درس اخلاق مرحوم تهرانی حضور داشتند و از سخنان و بعد اخلاقی و عرفانی وی بهره می بردند.
امام جمعه شیراز توجه ویژه مرحوم آیت الله تهرانی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را یادآور شد و گفت: سخنان مرحوم تهرانی گیرایی ویژه ای داشت و با نفس گرم خود افراد فراوانی را دگرگون کرده و در مسیر پاکی، تقوا و صلاح قرار می داد.
وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب علاقه ویژه ای به مرحوم آیت الله تهرانی داشتند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب عیادت طولانی از آیت الله تهرانی در دوران بیماری داشتند؛ در علاقه رهبری به مرحوم تهرانی همین بس که برای اقامه نماز بر پیکر مرحوم تهرانی حاضر می شوند.
آیت الله ایمانی با تأکید بر این که برگزاری مجلس ختم از سوی رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) سابقه نداشته است، گفت: این مساله نشان دهنده علاقه ویژه رهبری به آیت الله تهرانی و صفای دل، علمیت، بینش بالای سیاسی ـ اجتماعی و مدیریت ویژه آن مرحوم در تهران دارد.
نماینده ولی فیه در فارس آیت الله تهرانی را مصداق بارز «عاش سعیدا و مات سعیدا» توصیف کرد و اظهار دشت: مرحوم آیت الله تهرانی از انفاس قدسی امام خمینی(ره) بهره گرفت و به عنوان یک شاخص در میان فضلای قم و نجف مطرح شد و به مقام مرجعیت شیعه نائل گشت./927/ت302/ج
ارسال نظرات