۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۵۲۱۰۱
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه:

آیت الله تهرانی عالمی جامع و کامل بود

خبرگزاری رسا – مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران آیت الله تهرانی را عالمی جامع، کامل و مبارز و عاملی وارسته توصیف کرد.
حجت الاسلام عليزاده

حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده، مشاوره نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت علمی و معنوی آیت الله تهرانی تصریح کرد: آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی از لحاظ علمی از شاگردان مکاتب حوزه علمیه قم و نجف و از علمای وارسته تهران و حقیقتا عالمی جامع، کامل و عاملی وارسته بود و هر چه که از مکتب اهل بیت(ع) داشت، مقید بود که ابتدا خودش عمل کند و بعد به دیگران بیاموزد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به شخصیت سیاسی آیت الله تهرانی اظهار داشت: وی در همه حوزه‌ها از جمله مسائل سیاسی شخصیتی وارسته داشت و از لحاظ فهم سیاسی بسیار ژرف اندیش و عمیق بود.

وی در ادامه افزود: آیت الله تهرانی یکی از علمای مبارزی بود که از اندیشه‌های سیاسی اسلام دفاع می‌کرد و در مقابل شبهه افکنی دشمن در مورد نظریه ولایت مطلقه فقیه در زمان امام خمینی(ره)، به دفاع از این نظریه پرداخت.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به شخصیت سیاسی آیت الله تهرانی در زمان رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای ابراز داشت: آیت الله تهرانی یکی از استوانه‌های دفاع از نظریه ولایت مطلقه فقیه در زمان رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای بود و همواره در جلسات اخلاق و کرسی درس خود به این موضوع تأکید داشت.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) تصریح کرد: آیت الله تهرانی مصداق بارز این حدیث امام صادق(ع) است که می‌فرمایند «عالم کسی است که به نسبت به زمان خود شناخت داشته باشد و زمان شناس باشد» و ایشان نیز عالمی زمان شناس بود./958/ت303/ص

ارسال نظرات