۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۵۱۸۸۷
امام جمعه آذرشهر:

موقوفات مدارس علمیه احیا شوند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قره‌سیدی خواستار توسعه و احیای موقوفات مدارس علمیه سراسر کشور شد و گفت: نیات واقفان با توجه به مقتضیات زمان جهت‌دهی شود.
موقوفات مدارس علمیه احیا شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی اکبر قره‌سیدی، امام جمعه آذرشهر امروز در دیدار با متولیان موقوفات این شهرستان با تأکید بر این‌که احیای موقوفات در راستای تقویت اقتصاد و زیرساخت‌های توسعه در بخش‌های مختلف خدماتی و همچنین رفع فقر اهمیت ویژه دارد، اظهار داشت: مدیریت اموال وقفی و درآمدهای حاصل از آن مورد تأکید شرع مقدس است.

 

وی با بیان‌که ادای نیت واقفان خیراندیش به صورت خاص بایستی مورد توجه متولیان موقوفات قرار گیرد، خاطرنشان کرد: افراد زیادی در زمان حیات خود با نیت خیر همه و یا بخشی از اموال منقول و غیر منقول خود را در راه خدا وقف کرده اند که بعد از فوت واقفان، متولیان وظیفه مهمی در نگهداری و استفاده صحیح از موقوفات بر عهده دارند.

 

امام جمعه آذرشهر با اشاره به اهمیت مصرف صحیح موقوفات تصریح کرد: همه علما و مراجع عظام تقلید اتفاق نظر دارند که درآمد موقوفات باید بر مبنای نظر واقف استفاده شود، اما آن دسته از موقوفاتی هم که واقفان بدون نظر خاص و یا عنوان مشخصی آنها را وقف کرده اند لازم است در امور عام المنفعه از جمله حوزه های علمیه و ترویج دین و احکام الهی هزینه شود.


حجت الاسلام قره‌سیدی خواستار توسعه و احیای موقوفات مدارس علمیه سراسر کشور شد و گفت: نیات واقفان با توجه به مقتضیات زمان جهت‌دهی شود، امروز برای توسعه احکام و مبانی دینی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نیازمند، گسترش مدارس علمیه در سراسر کشور هستیم.

 

وی با بیان این‌که توسعه مدارس علمیه بدون توجه به فراهم کردن زیرساخت‌ها غیرممکن خواهد بود، بر لزوم توجه به تقویت حوزه های علمیه تأکید کرد و افزود: حوزه های علمیه نیازمند حمایت واقفان و خیرین برای اداره امور خود هستند، پیش از این در گذشته بسیاری از نیات واقفان متوجه حوزه های علمیه و طلاب بوده است.

 

امام جمعه آذرشهر با اشاره به این‌که در شهرستان آذرشهر حدود 570 موقوفه و یکهزار و 300 رقبه ثبت شده وجود دارد، افزود: مدارس علمیه تازه تاسیس خواهران و برادران آذرشهر نیاز به حمایت و گسترش از منابع مختلف دارند./935/پ203/ب

ارسال نظرات