۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۳۹۶
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حماسه 9 دی درس عبرتی برای خواص است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که حماسه 9 دی درسی عبرت آموز برای خواص بود، گفت: در طول 33 سال انقلاب اسلامی همه حرکت ها و خروش های ملت ایران دارای درس عبرت برای مجریان فتنه و توطئه در کشور است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی خطبه های نمازجمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با گرامی داشت حماسه 9 دی ماه و خروش باشکوه ملت ایران علیه فتنه گران ابراز داشت: حماسه مردمی و با بصیرت نهم دی ماه با گذر سه سال دارای ابعاد مختلف و تحلیل های بسیاری است.

رییس شورای حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که باید از واقعه تاریخی 9 دی تحلیلی جامع ارائه شود ابراز داشت: حماسه مردمی 9 دی بسیار بزرگ و عظیم است که درک آن برای هر کسی امکان پذیر نیست؛ بنابر این باید تحلیل واقعه بزرگ و با بصیرت ملت ایران را برعهده نسل آینده کشور گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام هدف از خروش مردم در حماسه 9 دی ماه را دفاع از ارزش های اسلامی و شهدا دانست و گفت: برداشت کسانی که حماسه 9 دی را حرکتی سیاسی عنوان می‌کنند کاملا اشتباه است؛ چراکه این حرکت بزرگ و دینی نشأت گرفته از ایمان و تقوای ملت بزرگ ایران بود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که حماسه 9 دی درسی عبرت آموز برای خواص بود اظهار داشت: در طول 33 سال انقلاب اسلامی همه حرکت ها و خروش های ملت ایران دارای درس عبرت برای مجریان فتنه و توطئه در کشور بود که 9 دی درسی عبرت آموز برای فتنه گران و خواص کشور بود و ملت ایران از این عبرت ها در جهت حفظ حاکمیت و ارزش های اسلامی گام برمی دارد.

امام جمعه شهرکرد انقلاب اسلامی ایران را با دیگر انقلاب ها غیر قابل مقایسه خواند و گفت: انقلاب اسلامی ایران با همه انقلاب های صورت گرفته در تاریخ وجه تمایز خاصی دارد که با ورق زدن صفحات تاریخ از آغاز خلقت بشر تاکنون چنین انقلابی با این شکوه و عظمت رخ نداده است.

پیوند عمیق ملت با رهبری وجه تمایز انقلاب اسلامی با انقلاب های دیگر

وی با بیان این که پیوند عمیق و نا گسستنی ملت ایران با رهبری متمایز ترین وجه انقلاب ایران نسبت به انقلاب های دیگر است تصریح کرد: پیوند عمیق ملت ایران با مقام معظم رهبری سبب شده است که انقلاب و نظام اسلامی ایران از گذرگاه های سخت تاریخ به راحتی عبور کند و سبب جاودانگی انقلاب در سطح جهان شده است.

9 دی تجلی سرسپردگی ملت به ولایت فقیه

حجت الاسلام و المسلمین نکونام حماسه 9 دی را تجلی سرسپردگی ملت ایران به مقام معظم رهبری دانست و تأکید کرد: زنجیر پیوند مردم و رهبری همواره برقرار است و تحولات تاریخی و منطقه ای هرگز سبب نخواهد شد که بین حلقه های این زنجیر مقدس فاصله ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که ملت ایران هیچ گاه تحت تأثیر رفتارهای خواص نبوده است، بقای عمومی خواص در نظام اسلامی را منوط به دنبال کردن حرکت عمومی و دینی مردم دانست.

 امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که دشمنان همواره به دنبال ایجاد فتنه در ایران اسلامی هستند خاطرنشان کرد: همراهی با ولایت و ولایت مداری عامل مهم و ارزشمند ایستادگی ملت ایران در برابر فتنه های دشمنان است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در بخش پایانی سخنانش با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین حسینی بسیار روز بزرگی است که دارای اعمال فراوانی است که از خداوند منان درخواست می کنیم به ما کمک کند که در اجام آنها کوتاهی نکنیم./9461/پ201/پ

ارسال نظرات