۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۵۱۳۷۶
متکی:

ملت ایران ثابت کرده است با تمام وجود پای آرمان های امام و رهبری می ایستد

خبرگزاری رسا ـ وزیر پیشین امور خارجه کشور گفت: 9 دی در تاریخ به نام ملت بیدار و هوشیار ایران ماندگار شد،‌ ملت ایران نشان داده است که بر سر آرمان‌های اسلام،‌ امام و رهبری با تمام وجود می‌ایستد.
منوچهر متکي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا منوچهر متکی، وزیر پیشین امور خارجه کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در حرم حضرت معصومه(ع) گفت: دشمنان برای به زمین زدن انقلاب فتنه‌ای را بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 طراحی کردند.
وی افزود: بعد از انتخابات به مدت یک هفته التهابات شروع شد و رهبر معظم انقلاب در تاریخ 29 خرداد در جایگاه نماز جمعه خطبه‌های تأثیرگذاری را بیان کردند.
وزیر پیشین امور خارجه کشور با بیان این که هدف از فتنه ایجاد شکاف در میان مردم بود، ادامه داد:‌ آنان می‌خواستند جایگاه رهبری در نظام را تضعیف و انحراف‌هایی را در اسلام وارد کنند.
متکی بیان کرد: طراحی‌های 30 سال گذشته‌ دشمنان از جنگ،‌ فشار اقتصادی و تحریم‌ها با شکست مواجه شد، آنان از روش‌های مختلفی مانند جنگ‌های نرم و شبیخون‌ها اقدام کرده بودند اما به نتیجه نرسیدند، ‌از این رو  با فتنه‌گری هدف خود را که بدبین کردن مردم به نظام اسلامی است،‌ دنبال کردند.
وی ادامه داد: دشمنان خود را به تنور آتشی نزدیک کردند و خواستند انحرافی در باور و اعتقادات مردم به وجود آوردند، عده‌ای از عوامل و فریب‌خوردگان خود را در روز عاشورا به میدان آوردند، در حالی که ملت ایران به عزاداری و تعظیم شعائر مشغول بود، دین و اعتقادات ملت ایران را هتک حرمت کردند.
وزیر پیشین امور خارجه گفت: آنان نمی‌دانستند که رمز ماندگاری اباعبدالله الحسین(ع) در تفسیری است که از حیات کرده است،‌ زندگی خوردن و خوابیدن نیست، آنان می‌خواستند نور امام حسین(ع) را خاموش کنند.
وی با اشاره به این‌که ملت در اتفاقات پس از انتخابات باید در صحنه حضور می‌یافت،‌ ابراز کرد: پیام 9 دی آن است که اگر کسی به اسلام و رهبری دست‌اندازی کند، پاسخ محکمی و کوبنده‌ای دریافت خواهد کرد.
متکی گفت: تحلیل‌گران غربی پیش‌بینی کرده بودند که به دلیل وجود رهبر انقلاب در ایران موفق نخواهند بود و این‌گونه نیز شد.
وی بیان داشت: سران فتنه و همراهان آنان و کسانی که مردم را به راهپیمایی‌ها دعوت کردند، نسبت به انقلاب و مردم خیانت کردند.
عضو جبهه متحد اصول‌گرایان با اشاره به این‌که انتخابات سال 88 پیروزی بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شد،‌ خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواستند که ملت ایران طعم شیرین این انتخابات را درنیابند، اما توفیق نظام در اداره یک چنین بحرانی مثال‌زدنی است.
وی با بیان این‌که حادثه‌هایی مانند فتنه 88 در دیگر کشورها نیز رخ داده است،‌ بیان داشت: سیل عظیم ملت ایران در 9 دی 88،‌ دشمنان را از میان برداشت تا به اقیانوس رهبر انقلاب و هدایت‌های ایشان متصل شوند.
متکی اضافه کرد: امروز بهترین نعمت نظام اسلامی وجود رهبر معظم انقلاب است،‌ آنان تلاش کردند پایه‌های نظام اسلامی را سست کنند اما رهبر انقلاب و مردم مانع این مسأله شدند.
وی خاطرنشان کرد:‌ 9 دی در تاریخ به نام ملت بیدار و هوشیار ایران ماندگار شد،‌ ملت ایران نشان داد که بر سر آرمان‌های اسلام،‌ امام و رهبری با تمام وجود می‌ایستد و این همان ملتی است که رهبر معظم انقلاب فرمود از مردم عهد رسول‌الله(ص) برتر هستند.
وزیر پیشین امور خارجه بیان کرد: فتنه‌جویان و فتنه‌آفرینان در آزمون دموکراسی در این کشور مردود شدند،‌ آنان به هر دری زدند تا به موفقیت برسند، آنان اکنون نزد ملت ایران منفور هستند زیرا به نظام اسلامی و رهبر انقلاب ظلم کردند.
وی با بیان این‌که مردم در هر عصر و رده انتخابات را برگزار کردند،‌ خاطرنشان کرد: در برخی از دوره‌ها این فتنه‌آفرینان بر سر کار آمدند اما آنان در آزمون الهی در انتخابات سال 88 مردود شدند./914/پ202/ج
ارسال نظرات