۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۵۰۵۹۰
یکی از علمای شیعه عربستان:

انحراف نقش اساسی در عقب ماندگی جامعه اسلامی دارد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان از گسترش انحراف در عقاید اسلامی به عنوان یکی از عوامل اصلی عقب افتادگی جوامع اسلامی یاد کرد و فعالیت علما برای تصحیح این انحرافها را خواستار شد.
شيخ حسين الراضي از علماي شيعه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسین الراضی از علمای شیعه عربستان در نشستی که شب گذشته با عنوان «انحراف و نقش آن در عقب ماندگی امت» در قطیف این کشور برگزار شد با اشاره به برخی اقدامات مغایر دین مبین اسلام، گفت: برخی از اقدامات و حتی شعائر دینی به دور از دین مبین اسلام است و با عقل و فطرت نیز مغایرت دارد. چنین اقداماتی بدون هیچ دلیل شرعی انجام می گیرند و متاسفانه برخی افراد بر این امر اصرار ورزیده و آنها را جزئی اساسی از دین می پندارند.

 

وی افزود: انحراف نقشی اساسی در عقب افتادگی امت اسلامی و تضعیف آن دارد و به انتشار فرهنگ منحرف بر اساس روایتهای ضعیف می انجامد.

 

حجت الاسلام الراضی با تقسیم انحراف به لفظی و معنوی، تصریح کرد: حدیث روزه گرفتن در روز عاشورا یکی از انحرافهای لفظی دین به شمار می آید، مثالهای فراوان دیگری نیز وجود دارند که به دلیل شرایط سیاسی یا اختلافات مذهبی به دین وارد شدند.

 

این عالم شیعه ادامه داد: این انحرافهای عقایدی بر منابع و دیدگاه ها تاثیر فراوانی می گذارد و راه را برای ورود غلوگران به میراث اسلامی باز می کند. این انحرافها خصوصا آنچه با روایتهای غیر معتبر صورت می گیرند به لغو روایتهای صحیح و مفاهیم قرآنی می انجامد، چهره دین را مخدوش می سازد و دروازه های تمسخر به دین را می گشاید.

 

وی ازبروز انحراف در شعائر حسینی نیز به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی افراد برای اینکه شجاعت اهل بیت(ع) را نشان دهند آمار عجیبی از کشته های سپاه یزید اعلام می کنند، نتایج این ادعاها کاملا معکوس است و پیامدهای نامطلوب فراوانی را به همراه دارد.

 

حجت الاسلام الراضی تاکید کرد: چنین انحرافهایی سبب تنش مذهبی و ایجاد فتنه میان مسلمانان می شود. علما باید یک فعالیت تخصصی را در این زمینه آغاز کنند و به تصحیح و اصلاح انحراف در دین بپردازند، گرچه برخی از علما به دلیل فعالیت در این زمینه با حملات شدیدی مواجه شده و حتی به کفر متهم شدند./980/ب902/ک

ارسال نظرات