۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۴۹۳۸۲
آیت الله باریک بین:

اهدای خون نجات زندگی و کسب رضایت الهی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله باریک بین تصریح کرد: اهدای خون نجات زندگی و کسب رضایت الهی بوده و داوطلبان اهدا کننده خون بدانند که خون سالم آنها مایه حیات بیماران نیازمند بوده و کار آنها بسیار ارزشمند است.
نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین در دیدار با مدیرکل انتقال خون استان، به اهدای داوطلبانه خون به این مرکز اشاره و بیان داشت: این سازمان و همه مراکز انتقال خون ارائه دهنده خون وفراورده های خونی به بیمارستان ها و بیماران نیازمند هستند.

 

آیت الله باریک بین تصریح کرد: اهدای خون نجات زندگی و کسب رضایت الهی بوده و داوطلبان اهدا کننده خون بدانند که خون سالم آنها مایه حیات بیماران نیازمند بوده و کار آنها بسیار ارزشمند است.

 

امام جمعه قزوین خون سالم را یک سرمایه گران بها دانست و خاطرنشان کرد: همه ما باید تلاش کنیم که این سرمایه ارزشمند را حفظ کرده و در مواقع ضروری به کمک بیماران بشتابیم.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به کارکنان این مرکز اشاره و بیان داشت: کار شما مسؤولان و دست اندرکاران این مرکز بسیار حساس و مهم بوده و بیش از اندازه در کار خود دقت لازم را داشته باشید.

 

امام جمعه قزوین به آلوده نبودن خون افزود: همه ما باید دقت کنیم که همان طور که مواظب هستیم که غذایمان آلوده نباشد تلاش کنیم این سرمایه ارزشمند را حفظ کنیم زیرا خون یک اثر عجیب و مهمی در بدن انسان دارد.

 

آیت الله باریک بین به اهمیت خون در روایات خاطرنشان کرد: ایمان مراحلی داردوحضرت سلمان در مرحله دهم قرار گرفته است و زمانی که به ائمه اطهار(ع) و پیامبر گرامی اسلام (ص) می رسیم ایمانشان بالاتر بود.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: حضرت رسول اکرم (ص) خطاب به علی ا(ع) فرمود: یک مرحله ازمراتب بالای ایمان، خون ایمان بوده که در وجود انسان جاری است البته عموم افراد هر چقدرتلاش نمایند به مرحله خون و گوشت ایمان نمی رسند.

 

آیت الله باریک بین اظهار داشت: حضرت رسول اکرم (ص)خطاب به امیرالمومنین(ع) فرمودند: ایمان با خون و گوشت تو آمیخته شده همین طور که ایمان با گوشت و خون من جوش خورده است.

 

امام جمعه قزوین تاکید کرد: کسی که خونش با ایمان او جوش خورده است معصوم بوده و در سطح بالای ایمان قراردارد به طوری که خونشان خون ایمان می شود.

 

علی اکبر کیانی، مدیر کل انتقال خون استان قزوین نیز در ابتدای این دیدار تصریح کرد: در حادثه زلزله اخیر در اذربایجان شرقی 500 واحد خون به بیماران و نیازمندان زلزله اخیر وهمچنین در حادثه سیل در مازندران نیز در کمتر از دو ساعت 130 واحد خون به افراد نیازمند خون اهدا کردیم./950/د101/س

ارسال نظرات