۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۴۹۱۳۴
حجت الاسلام و المسلمین نکونام:

جامعه بدون تفکر و پژوهش از رشد و پیشرفت باز می‌ماند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری پژوهش را زیربنای رشد و تعالی هر جامعه‌ای دانست و افزود: اگر بخواهیم در هر عرصه‌ای به رشد و تعالی دست پیدا کنیم باید طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی خود را تقویت و عملیاتی کنیم.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت هفته پژوهش استان اظهار داشت: نام گذاری هفته پژوهش و اختصاص هفته‌ای با این موضوع کار بسیار ارزشمندی است؛ چرا که باید در این هفته به مقوله پژوهش و فعالیت های تحقیقاتی بیش از پیش توجه شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام پژوهش را زیربنای رشد و تعالی هر جامعه‌ای دانست و افزود: اگر بخواهیم در هر عرصه‌ای به رشد و تعالی دست پیدا کنیم باید طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی خود را تقویت و عملیاتی کنیم.

رییس شورای حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پژوهش در گام نخست سبب دست‌یابی به موفقیت‌های علمی می شود؛ از این رو تا می‌توان از محققان و پژوهشگران کشور حمایت کرد.

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت شناسایی و تقویت فعالان عرصه پژوهش و تحقیقات تأکید کرد و افزود: برای دست‌یابی به اهداف در ابتدا باید پژوهشگران جامعه را شناسایی کرد و سپس باید نخبگان و محققانی تربیت کرد که بتوان با بهره‌گیری از نتایج تحقیقاتی آنها این مهم محقق شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه به اهمیت مقوله پژوهش و تفکر در آیات و روایات دین اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: در آیات و روایات دین اسلام برای مبحث تفکر و تعقل اهمیت والایی در نظر گرفته شده و خداوند همواره انسان‌ها را به تفکر در زمین و آسمان سفارش کرده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تشکیل ستاد پژوهش در این استان تأکید کرد و افزود: ایجاد چنین ستادی با هدف تمرکز فعالیت‌های پژوهشی و ارتباط و تعامل گسترده و مستمر با مراکز پژوهشی استان می‌تواند گام مهمی در راستای رونق و تقویت فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگران استان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به دست‌یابی کشور به فنآوری هسته‌ای و توسعه صنعت هواپیمایی تصریح کرد: دست‌یابی به این موفقیت‌ها مرهون فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در بخش پایانی سخنانش ابراز امیدواری کرد: برنامه‌هایی که در هفته پژوهش برگزار میشود مداوم باشد و خروجی خوبی داشته باشند./9461/پ202/س

ارسال نظرات