۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۴۸۷۲۹

تأکید امام جمعه قم بر گسترش امکانات رفاهی زائران

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم گفت:‌ باید امکانات رفاهی زائران به گونه‌ای فراهم شود تا کسانی که قصد دارند از شهر قم بازدید کنند، بتوانند یک یا دو شب در این شهر توقف کنند.
ديدار مسئولان ستاد يادواره شهداي روحاني قم با حجت الاسلام و المسلمين سعيدي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در دیدار با معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با تشکر از ایجاد چنین جایگاهی بیان داشت: این معاونت باید در خدمت زائران باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به وجود آیات و روایات متعدد درباره سفر و زیارت اظهار داشت: درباره آداب و زیارات اهل‌بیت(ع) نکات فراوانی وجود دارد که می‌تواند به عنوان راهنما و الگو برای کار در زمینه فرهنگ زیارت قرار گیرد.

وی به اهمیت موضوع زائران بر استفاده از افراد شناخته شده و آشنا با مسائل اعتقادی تأکید کرد و خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت مردم در جهت سرمایه‌گذاری در این زمینه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که کار در این حوزه به دو بخش معنوی و تجربی تقسیم می شود، اظهار داشت: بخش اول در حوزه اسلام و معارف دینی بوده که منابع مفصلی برای آن وجود دارد و در بخش دوم با تحقیق در مورد مکان‌های مذهبی یا توریستی در دنیا که توانسته‌اند افراد زیادی را به خود جذب کنند می‌توان تجارب خوبی بدست آورد.

امام جمعه قم در ادامه تصریح کرد: باید امکانات رفاهی زائران به گونه‌ای فراهم شود تا کسانی که قصد دارند از شهر قم بازدید کنند، بتوانند یک یا دو شب در این شهر توقف کنند.

وی با تأکید به بهره‌گیری از مدیریت مسؤولان مربوطه تصریح کرد: مبانی فکری مدیریت بر فضاهای مذهبی و معنوی باید از سیره و روایات ائمه معصومین(ع) گرفته شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)‌ در پایان نشست خواستار همکاری و توافق میان همه دستگاه‌ها برای برنامه‌ریزی و ساماندهی امور زائران شد.

در ابتدای این نشست که با حضور فرماندار قم و جمعی از مدیران آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، آقای محرری،‌ معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گزارشی از روند تشکیل معاونت هماهنگی امور زائران و اقدامات صورت گرفته از زمان تشکیل این معاونت ارائه کرد.

معاون استاندار با اشاره به ضرورت تشکیل این معاونت، آن‌ را از افتخارات دولت دهم دانسته و افزود : از زمان شکل‌گیری این معاونت جلسات مختلفی با مدیران و صاحب‌نظران در زمینه‌های مختلف امور زائران برگزار شده که در این جلسات کمبودها، راهکارها و ظرفیت‌های مختلف شناسایی شده است.

محرری تشکیل جلسات کمیته‌های تخصصی معاونت را بر اساس تقسیم‌بندی در سه زمینه امور فرهنگی، امور رفاهی و زائران غیر ایرانی بیان کرد و اظهار داشت: آستان مقدس حضرت معصومه(س) جایگاه مهمی در فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه معاونت زائران داشته و باید هماهنگی خوبی بین استانداری، شهرداری و آستان مقدس برای پیشبرد فعالیت‌ها وجود داشته باشد./997/د102/پ

ارسال نظرات