۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۴۸۲۷۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ بازگشت 61 شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس در خاک عراق، برگزاری کارگاه تخصصی روضه خوانی در حوزه علمیه امام خمینی اهواز و نمایش تئاتر فرجام به رنگ آتش در اهواز چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، 61 شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس در خاک عراق یکشنبه 12 آذر ماه از مرز شلمچه وارد مهین اسلامی خواهند شد.

بنابراین گزارش این مراسم ساعت 10صبح روز یکشنبه با حضور فرماندهان نظامی کشور، مسؤولان و اقشار مردم برگزار می شود.

این گزارش می افزاید با تعاملی که کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با کشور عراق داشته است تاکنون 140 شهید تفحص شده جنگ تحمیلی به کشورمان بازگشته اند.

لازم به ذکر است این شهدا در مناطق عملیاتی فاو و شرق دجله تفحص شده اند.

گفتنی است مراسم تشییع این شهدا در دهه نخست ماه صفر‌المظفر مصادف با اواخر آذر ماه انجام خواهد گرفت.

برگزاری کارگاه تخصصی روضه خوانی در حوزه علمیه امام خمینی اهواز

کارگاه تخصصی روضه خوانی ویژه طلاب درس خارج مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار می شود.

بنابراین گزارش این کارگاه با حضور حجت الاسلام جعفر واضحی، سخنران و مداح برجسته استان قم، ویژه طلاب درس خارج، از یازدهم تا سیزدهم آذر ماه برگزار خواهد شد.

این گزارش می افزاید تاکنون بیش از 70 طلبه در این کارگاه که از سوی معاونت تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار می شود، ثبت نام کرده اند.

لازم به ذکر است در این کارگاه ویژگی ها، چگونگی ارتباط با مخاطب منبر و راهکار های مختلف رفع اشکال در روضه خوانی به طلاب آموزش داده می شود.

شایان ذکر است کارگاه تخصصی روضه خوانی در مدرس کهف الحصین مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار می شود.

نمایش تئاتر فرجام به رنگ آتش در اهواز

فرجام به رنگ آتش،‌ نمایشی تاریخی ـ مذهبی است که با الهام از مفاهیم عاشورایی و با بازسازی وقایع پس از عاشورا به بیان فلسفه و منطق این واقعه عظیم می‌پردازد.

همچنین فرجام به رنگ آتش در بخش رقابتی همایش استانی تعزیه و آیین‌های نمایشی محرم خوزستان که 19 الی 23 آذرماه در شهرستان ماهشهر برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت.

برنامه‌ریزی به منظور اجرای اختصاصی این نمایش، ویژه جامعه روحانیت، اصحاب رسانه، هنرمندان و مسؤولان استان صورت گرفته است.

«فرجام به رنگ آتش» به نویسندگی مشترک ملیحه مرادی‌جعفری و مصطفی بوعذار و کارگردانی بوعذار در مدت زمان 40 دقیقه از 8 الی 14 آذرماه در پلاتو تالار آفتاب اهواز به روی پرده خواهد رفت./9458/د101/ب

ارسال نظرات