۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۴۸۰۰۸

کاراته کای قمی مدال جهانی خود را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد

خرگزاری رسا ـ مهدی زاده کاراته کای قمی مدال طلای جهانی خود را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد.
مهدي زاده
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از فارس، امروز در آیین استقبال از کاروان اعزامی کاراته کشورمان به رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان که در فرودگاه بین المللی امام خمینی‌(ره) برگزار شد، تمام مسؤولان و مردم ورزش دوست استان قم به استقبال قهرمان جهانی کاراته قم رفتند. 
این قهرمان ارزنده امیر مهدی‌زاده ستاره ارزنده کاراته استان قم و کشورمان است که در رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان یاد و خاطره مدال طلای جهانی سال 2006 را برای کشورمان و شیرینی افتخار آفرینی مهدی عمو‌زاده در مسابقات جهانی سال 1996 را برای قمی‌ها زنده کرد.
 
امیر مهدی‌زاده بعد از موفقیت در کسب مدال طلا و عنوان ستاره مسابقات بین المللی ترکیه در سال 2009، مقام چهارم بازی‌های آسیایی 2010 گوانژو چین، مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2011 در گوانژو چین و مدال نقره لیگ جهانی کاراته در سال 2012 به افتخار قهرمانی جهان در سال 2012 دست یافت.
 
این چهره شاخص کاراته کشورمان در رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان که با شرکت بیش از 1100 کاراته‌کا از 113 کشور جهان در شهر پاریس برگزار شد در بخش کومیته انفرادی یکی از پنج کاراته‌کای اعزامی کشورمان بود که موفق به کسب تنها نشان طلای تیم ایران شد.
 
مهدی‌زاده 23 ساله در این دوره از مسابقات حریفان مطرح و سرشناسی را از پیش رو برداشت و توانست ایران را بعد از سال 2006 که جاسم ویشگاهی و حسین روحانی موفق به کسب مدال طلا شده بودند، به مدال طلای رقابت‌های جهانی برساند.
 
ستاره کاراته کشورمان در مسابقات جهانی پاریس موفق شد به ترتیب حریفانی از کشورهای ازبکستان، مالزی، کلمبیا، ترکیه، صربستان و برزیل را شکست داده و فاتح پیکارهای وزن منهای 60 کیلوگرم رقابت‌های جهانی کاراته در کشور فرانسه شود.
 
از همه این تفاسیر که بگذریم اتفاق مهم‌تری امروز در آیین استقبال از این قهرمان ارزنده رخ داد و طی آن ستاره کاراته استان قم در حضور تمام مردم و مسؤولانی که با اشتیاق به استقبال وی رفته بودند، مدال ارزشمند طلای خود که تنها طلای کاروان ایران در مسابقات جهانی پاریس بود را به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تقدیم کرد تا بعد از اقتدایش به حضرت ابوالفضل العباس که ضامن موفقیتش در مسابقات جهانی شد، بار دیگر از نظر اخلاق و منش پهلوانی شایستگی‌های خود را به اثبات برساند./927/د101/پ
ارسال نظرات