۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۴۷۹۵۹
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

بهره گیری از معرفت وجودی امام حسین انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد

خبرگزاری رسا ـ رییس بیناد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به این که اگر خورشید وجود امام و ولایت نباشد همگان همان راهی را می روند که شاهد آن هستیم، گفت: جلال و شکوه اباعبدالله الحسین(ع) باید بیش از پیش در جامعه شناخته شود تا انسان ها در مسیر معرفتی خود با این نور حرکت کنند.
حجت الاسلام جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء امروز در جمع کارکنان نیروی انتظامی شهرستان آمل با بیان این که شناخت هدایت کار دشواری است که به راحتی صید نمی شود، گفت: آن فردی که در جاده هدایت حرکت کند به طور یقین به سعادت می رسد و دلیلش این است که مقصد نهایی هدایت در سعادت و نیک بختی است.

 

وی با اشاره به این که انسان موجودی ملکوتی است که چند روزی را در این دنیا زندگی می کند ولی جنس او دنیایی نیست، بیان داشت: حماسه عاشورا بینه ای است که نشان می دهد انسان از جنس عالم طبیعت نیست و آمده است تا از گذرگاه طبیعت ره توشه ای را بیندوزد و آن را برای سفر ابدی خود ذخیره کند.

 

 

حجت الاسلام جوادی آملی با تاکید بر این که پیدا کردن راه سعادت کار آسانی نیست و اگر بخواهیم بدون کسی که عصمت و صیانت الهی با او است راه سعادت را بشناسیم و بپیماییم شدنی و امکان پذیر نیست، گفت: اگر انسان بدون رهبر آسمانی به خود واگذار شود به شیطان به عنوان خدا می نگرد و همه جهات وجودی خود را شیطانی می کند.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این که دشمن ترین دشمن انسان شیطان است که خدای عالم در قرآن کریم بدان اشاره کرده است، خاطرنشان کرد: شیطان یک دشمن آشکار برای انسان است که آدمی باید با همه وجود و بصیرتی والا آن را به عنوان دشمن بشناسد که متأسفانه انسان او را به عنوان خدا می پرستد و اهداف او را دنبال می کند.

 

وی با اشاره به این که اگر خورشید وجود امام و ولایت نباشد همگان همان راهی را می روند که شاهد آن هستیم، گفت: جلال و شکوه اباعبدالله الحسین(ع) باید بیش از پیش در جامعه شناخته شود تا انسان ها در مسیر معرفتی خود با این نور حرکت کنند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با تاکید بر این که یکی از روشن ترین و درخشنده ترین صحنه ها و وقایع دین مبین اسلام همین واقعه عاشورا است، خاطرنشان کرد: هر فردی اگر خودش را به رنگ ائمه معصومین(ع) در آورد و مرتبط به سرور و سالار شهیدان کند خواهد توانست تا رنگ سعادت را ببیند.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این که باید قدر مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان را بدانیم و از این فرصت های نورانی به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم، گفت: نهضت اباعبدالله الحسین(ع) را باید آن گونه که شایسته است بشناسیم و در ترویج معارف والای آن بکوشیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات