۰۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۴۷۸۳۴
حجت‌الاسلام آقا تهرانی نقل کرد:

روز عاشورا کلوخ در دست علامه طباطبایی خون گریست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام آقا تهرانی شب دهم محرم از مرحوم پایانی نقل کرد که «صبح روز عاشورا در قبرستان قم نو (ابو حسین) خدمت علامه رسیدم درحالی‌که سر و پای برهنه مشغول خواندن زیارت عاشورا بودند، به من فرمودند آشیخ احمد امروز روزی است که زمین و آسمان بر حسین (ع)‌ خون گریست و کلوخی را برداشت و فشرد، از میانه کلوخ خون بیرون زد»
مرحوم علامه طباطبايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام آقا تهرانی به نقل از شیخ هادی مروی که از خود مرحوم شیخ احمد پایانی شنیده بود، داستانی از مرحوم علامه طباطبایی در روز عاشورا نقل کرد که شرح آن به صورت زیر است:

مرحوم پایانی میگفت: صبح عاشورایی بود و دلم خیلی گرفته بود، گفتم بروم حرم حضرت معصومه توسلی کنم و اشکی بریزم شاید دلم باز شود، به حرم رفتم و زیارت کردم اما هنوز سنگینی غمی را روی سینه خود حس میکردم.

به طرف قبرستان ابوحسین (معروف به قبرستان قم نو که مرحوم رسول ترک و کربلایی کاظم در آن دفن هستند) رفتم. آن زمان همه‌اش قبر نبود.

دیدم گوشه قبرستان پیرمردی ایستاده و مشغول کاری است، توجهم به او جلب شد به طرفش که رفتم دیدم مرحوم علامه طباطبایی است که سر و پای برهنه مشغول خواندن زیارت عاشورا است.

برای اینکه مزاحم حال معنوی ایشان نشوم رفتم پشت سر ایشان و مشغول به همراهی شدم، تا اینکه ایشان زیارت عاشورا را با صد لعن و صد سلام خواندند و نمازش را هم به جا آوردند.

بعد از نماز رفتم جلو و اظهار ادب کردم، علامه فرمودند آشیخ احمد امروز چه روزی است؟

گفتم: روز عاشورا است

فرمودند:امروز چه خبر است؟

گفتم نمیدانم آقا

فرمودند: امروز روزی است که زمین و آسمان بر حسین (ع) خون گریست، میخواهی ببینی؟

فرمودند: این گونه گریه میکنند و دست برد و یک کلوخ برداشت و در دست فشرد. ناگهان دیدم خون از وسط کلوخ بیرون زد و از میان انگشتان علامه جاری شد./995/پ202/ع

 

ارسال نظرات