۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۴۷۶۶۹
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

عافیت طلبی عامل اصلی ذلت یزیدیان بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عالی گفت: سه عامل مهمی که نگذاشت حادثه آفرینان عاشورا از دست یابی به عزت حقیقی باز بمانند ترس از مرگ، ترس از دست دادن مال و عافیت طلبی بود.
حجت الاسلام مهدي عالي، استاد حوزه دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مهدی عالی، استاد حوزه دانشگاه، امروز در مراسم عزاداری و سوگواری ماه محرم که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: حادثه عاشورا سرشار از عبرت، حکمت و درس‌هایی است که توجه و عمل به هر یک از آنان، سعادت دنیوی و اخروی بشریت را به دنبال دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین درس های مکتب عاشورا، عزت‌مداری حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانش باوفایش بوده است و هر کس که در حادثه عاشورا به قافله سالار شهدای کربلا پیوست، توانست به عزت، این عنصر حیاتی دست یابد و آنها که از این قافله جا ماندند به ذلت دنیوی و اخروی نائل شدند.

 

این آزاده دوران دفاع مقدس در ادامه با بیان این‌که هر کس به عزت مطلق یعنی خدای سبحان اتصال یابد، بی تردید از عزت دنیوی و اخروی برخوردار خواهد بود، خاطرنشان کرد: آنها که در حادثه عاشورا در مقابل حضرت سید الشهدا صف آرایی کردند، دنبال عزت ظاهری و دنیوی بودند، بنابراین نه تنها به عزت ظاهری نرسیدند بلکه دستانشان از عزت باطنی و حقیقی نیز دور ماند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه مرگ در راه دین و آرمان‌های مقدس را عامل عزت کرامت و شرافت انسانی دانست و تصریح کرد: سه عامل مهمی که نگذاشت حادثه آفرینان عاشورا از دست یابی به عزت حقیقی باز بمانند ترس از مرگ، ترس از دست دادن مال و عافیت طلبی بود که در نهایت به این سه مورد نیز گرفتار شدند و به دست مختار و حجاج بن یوسف به فجیع ترین صورت کشته شدند.

 

حجت الاسلام عالی با تأکید بر این‌که عزت حقیقی تنها با تمسک به فرهنگ اهل بیت و تأسی از سیره حضرت اباعبدالله الحسین(ع) محقق خواهد شد، تصریح کرد: آنچه که موجب عزت و تعالی شهدای کربلا شد، شناخت امام زمان خود و تبعیت در لحظه از ندای هل من ناصر ینصرنی نوه رسول الله(ص) بوده است.

 

وی خواستار بصیرت و شناخت فتنه‌ها و یزیدیان زمان شد و گفت: ممکن است حادثه تلخ عاشورا با بی بصیرتی و عدم توجه به منویات ولایت فقیه در حال حاضر نیز تکرار شود، دشمنان اسلام و تشیع نیز در آرزوی چنین روزی به سر می برند، مبادا ادعای حب حسین(ع) داشته باشیم اما در عمل تابع نایب ائمه هدی در دوران غیبت نباشیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با بیان این‌که مجالس عزاداری و سوگواری ماه محرم فرصت مناسبی برای کسب بصیرت ولایی و شناخت حق از باطل است، بیان داشت: مطالعه دقیق تاریخ اسلام و نهضت جانسوز کربلا بسیاری از حقایق را آشکار می کند./935/پ202/ب

ارسال نظرات