۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۴۷۶۴۶
نماینده مجلس:

نقش روحانیت در استمرار فرهنگ عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس با تاکید بر این که روحانیت می تواند نقش اساسی و روشنگری پیرامون ابعاد گوناگون حماسه والای اباعبدالله الحسین(ع) داشته باشد، خاطرنشان کرد: مردم باید با دقت و تلاشی والا به تفکر در باب قیام سرور و سالار شهیدان پرداخته و سعی کنند تا سیره عملی امام حسین(ع) را در زندگی خود عملی سازند.
عبدالوحيد فياضي، نماينده مردم نور و محمودآباد در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، عبدالوحید فیاضی، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه روحانیان شهرستان محمودآباد با بیان این که نقش روحانیت در استمرار فرهنگ عاشورا است، گفت: روحانیت باید نقش اساسی را در برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم داشته باشند و مداحان با نظارت این قشر به مرثیه سرایی بپردازند و دلیلش این است که شاید به اندازه شما از تاریخ اطلاعات نداشته باشند.

 

فیاضی با تاکید بر این که روحانیت می تواند نقش اساسی و روشنگری پیرامون ابعاد گوناگون حماسه والای اباعبدالله الحسین(ع) داشته باشد، خاطرنشان کرد: مردم باید با دقت و تلاشی والا به تفکر در باب قیام سرور و سالار شهیدان پرداخته و سعی نمایند تا سیره عملی امام حسین(ع) را در زندگی خود عملی سازند.

 

وی با اشاره به این که دشمن درصدد است تا با برنامه ها و نقشه های گوناگون نسل جوان جامعه را از مسیر حق محوری و دین مداری خارج کند، بیان داشت: روحانیت نقش اساسی در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان دارد که باید از این فرصت ارزنده در راستای ترویج ارزش های والای دینی و نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جان های جوانان بهره گرفته شود.

 

حجت الاسلام عبدالله اسماعیلی، امام جمعه محمودآباد نیز در این جلسه با بیان این که حوزه و روحانیت پیش قراولان اصلی ترویج اندیشه های ناب دینی در جامعه هستند، گفت: روحانیت آگاه همواره در مسیر تقویت اسلام ناب گام برداشته است و همین روحانیت بوده است که توانست انقلاب اسلامی را بدین نحو ارزنده مدیریت کند.

 

وی با بیان این که روحانیت می تواند نقش ارزنده و والایی در معرفت افزایی جامعه داشته باشد، یادآور شد: باید از ظرفیت ارزنده طلاب و روحانیان در راستای ترویج ارزش های ارزنده اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان به بهترین نحو ممکن بهره برداری شود.

 

امام جمعه محمودآباد در پایان با اشاره به این که روحانیت امروز به عنوان ادامه دهندگان مسیر ائمه معصومین(ع) نقش مهمی در ترویج اسلام ناب بر عهده دارند، گفت: باید از ظرفیت های ارزنده ای که در راستای گسترش معرفت دینی در میان آحاد جامعه وجود دارد بهره گرفته شود./950/پ203/ب

ارسال نظرات