۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۴۷۱۳۰
امام جمعه باغستان:

امام حسین در همه حال دنیا و آخرت را در نظر داشت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه باغستان اظهار داشت: امام حسین(ع) در همه حال دنیا و آخرت را در نظر داشتند مانند این‌که در شب عاشورا هم نماز می‌خواندند و هم برای پیکار با فاسقان شمشیر خود را تیز می‌کرد.
حجت الاسلام عبدالله زاده پاشاكي

حجت الاسلام عبدالله‌زاده پاشاکی، امام جمعه باغستان با اشاره به شاخصه اصلی زندگی امام حسین(ع) اظهار داشت: حضرت سید الشهدا(ع) در زمان حیات مبارک خود شاخصه‌های بسیاری داشتند که برای همه مردم جهان سرمشق شده است و همان‌گونه که پیامبر اسلام(ص) اسوه حسنه و الگو است ائمه معصومین(ع) نیز الگویی کامل به حساب می‌آیند.

وی در ادامه به شاخصه‌های امام حسین(ع) در زندگی اشاره و افزود: سخاوت امام حسین(ع) یکی از شاخصه‌های ایشان به حساب می‌آید که در این‌باره احادیث بسیاری نقل شده است و شجاعت هم شاخصه دیگری ایشان بود که قرآن کریم در این‌باره می‌فرماید: «آن‌هایی که مبلغ هستند از هیچ کسی نمی‌ترسند مگر خدا» .

حجت الاسلام پاشاکی اضافه کرد: در روز عاشورا ما ایثار را از این امام شریف مشاهده کردیم که در راه خدا و برای پایداری دین اسلام از همه هستی و حتی خانواده خود گذشت، ایشان در همه حال دنیا و آخرت را در نظر داشتند مانند این‌که در شب عاشورا هم نماز می‌خواندند و هم برای پیکار با فاسقان شمشیر خود را تیز می‌کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهریار با اشاره به این‌که احادیث کمی از امام حسین(ع) به جا مانده است گفت: این بیان‌گر فراوانی ظلم و جور حاکمان آن زمان است که با دور کردن مردم از اطراف ایشان و ثبت نکردن احادیث سبب شده‌اند تا روایات کمی به دست ما برسد.

امام جمعه باغستان بیان داشت: حضرت سیدالشهدا(ع) با به همراه بردن اهل بیت به کربلا این هدف را دنبال می‌کردند که اگر دین خدا به خطر بیفتد و بدعتی در آن ایجاد شود باید انسان از جان و مال خود بگذرد تا دین را نجات دهد.

وی تأکید کرد: چند سالی از حکومت معاویه در زمان امام حسن(ع) بود از این رو امام حسین(ع) در این دوره با معاویه کاری نداشت و از علل اصلی این موضوع می‌توان به پایبند بودن به صلح امام حسن(ع) و آشکار گناه نکردن معاویه اشاره کرد.

حجت الاسلام پاشاکی اضافه کرد: یزید با آشکارا گناه کردن در دین اسلام بدعت ایجاد کرد و امام حسین(ع) هم در نامه‌ای که برای مردم بصره نوشتند فرمودند: سنت ما مرده و بدعت آمده، که این امر نشان دهنده پایبند نبودن یزید به مبانی اسلامی است.

وی درپایان تصریح کرد: در ماه محرم که ماه عزای حسینی است توصیه می‌شود علاوه بر رعایت شعائر اسلامی، درس معرفت را از کتب امام حسین(ع) و بصیرت افزایی را یاد بگیریم./957/ت302/ص

 

ارسال نظرات