۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۴۶۹۸۶

سفر آیت‌الله نوری‌همدانی به عراق پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ سفر 9 روزه حضرت آیت الله نوری همدانی به کشور عراق امروز پایان یافت و این مرجع تقلید فرودگاه نجف را به مقصد ایران ترک کرد.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ‌با حضور در فرودگاه نجف، عراق را به مقصد ایران ترک کرد.
 
در مراسم بدرقه این مرجع تقلید شیخ نعمان نماینده و شورای استان نجف، سید حیدر حکیم رئیس موسسه شهید محراب، سرکنسولگر جمهوری اسلامی ایران در نجف، گروهی از علما و شخصیت‌های محلی عراق و شخصیت های دیگر در فرودگاه نجف حاضر شدند. 
شیخ نعمان به نمایندگی از هیئت استقبال کننده گفت: سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به کشور عراق، یک سفر معنوی، سیاسی و فرهنگی بود که موجب اتحاد هر چه بیشتر میان عراق و ایران خواهد شد. 
وی عنوان کرد: نجف اشرف همواره امیدوار است که شاهد حضور مراجع عظام تقلید باشد.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی نیز سفر به عتبات را عهد و پیمان و میثاق مجدد با مکتب هیهات منه الذله عنوان کرد و گفت: این سرزمین به عنوان سرزمین انقلاب و مرکز معنویت و جایگاه رفیع شش امام معصوم است.
 
وی اظهار کرد: ملاقات‌ها و دیدارهای و سخنرانی‌ها، مواضع حوزه علمیه نجف و قم و یک صدایی امت اسلام در مقابل دشمن است و امید است این همدلی و اتحاد و انسجام تا ظهور حضرت مهدی(عج) استمرار داشته باشد.
 
این مرجع تقلید از دولت، مراجع، حوزه علمیه نجف و کربلا، متولیان اماکن متبرکه که در این سفر 9 روزه از هیئت همراه استقبال کردند قدردانی کرد و گفت: این موضوع نشانه عشق و ارادت به روحانیت است و برای رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و علما و روحانیت دعا خواهم کرد.
 
گفتنی است، حضرت آیت الله نوری همدانی چهارشنبه هفدهم آبان ماه به عراق سفر کرد؛‌ این مرجع تقلید در مدت زمان حضور خود در عراق افزون بر زیارت عتبات عالیات با مراجع تقلید و علما،‌شخصیت ها و مسؤولان برجسته کشور عراق دیدار و گفت و گو کرد. /924/
ارسال نظرات