۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۱:۳۵
کد خبر: ۱۴۶۷۱۱

نخست وزیر عراق با آیت الله نوری همدانی دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ نوری مالکی نخست وزیر عراق با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار کرد.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نوری مالکی نخست وزیر کشور عراق دوشنبه شب با حضور در محل اقامت حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.


این گزارش حاکی است، حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار ملت ایران و عراق را برادر و دوست توصیف و با تمجید از فرهنگ مشترک دو ملت، خاطرنشان کرد: حمله نظامی رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی ایران دسیسه استکبار بود و حساب دولت صدام از مردم کشور عراق جداست و مردم مسلمان دو کشور در صف مبارزه با استکبار و صهیونیسم هستند.


وی از سابقه دیرینه ارتباط دو ملت در مبارزه با انگلیس و صدور حکم تحریم تنباکو توسط علمای نجف و تدریس فقه حکومت اسلامی از سوی امام راحل در نجف اشرف به نیکی یاد و عراق را سرزمین مبارزه با استعمار و استثمار توصیف کرد.


این مرجع تقلید انقلاب های اسلامی منطقه را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: به فضل خدا امروز کشور عراق مستقل، آزاد و رو به توسعه و آبادانی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی فرمول های ارائه شده از سوی غربی ها برای حل مشکلات را شکست خورده خواند و بیان داشت: با تحولاتی که در منطقه ایجاد شده فرمول های غربی و صهیونیستی و همچنین دولت های وابسته شکست خورده اند.


این مرجع تقلید امنیت عراق را مطلوب توصیف کرد و اتحاد شیعه و سنی در مقابل دشمن مشترک آمریکا، صهیونیسم و وهابیت را عبادتی بزرگ برشمرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات