۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۱۴۶۷۰۲

معاون جامعه مدرسین با نماینده ولی فقیه در اراک دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک دیدار و گفت و گو کرد.
آيت الله عباس کعبي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی شامگاه دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در منزل آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک حاضر شد و با وی دیدار و گفت و گو کرد.
آیت الله کعبی همچنین در دیدار شماری از دانشجویان فعال فرهنگی استان مرکزی به یاد آوردن نعمت های الهی را دارای برکات بسیار دانست. 
وی توجه به نعمت های الهی را باعث زنده شدن دل و جلب رحمت خداوند دانست و تصریح کرد: این که امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است چون دل ها را متوجه خود می کند و انسان از این طریق جذب صراط مستقیم می شود. 
آیت الله کعبی اضافه کرد: یکی از راه های توجه به نعمت های الهی داشتن نگاه مثبت به زندگی و شمارش نعمت ها است، راه دیگر توجه به نعمت های الهی این است که انسان به درجه ای برسد که احساس کند قادر به شمارش نعمت های الهی نیست.
عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیداری دل را یکی دیگر از دستاوردهای توجه به نعمت های الهی ذکر و اضافه کرد: در توجه به نعمت های الهی نیز ما نیازمند توسل به ائمه اطهار(ع) هستیم.
آیت الله کعبی نظام اسلامی را مورد عنایت اهل بیت و امام زمان(عج) دانست و تاکید کرد: مردم ایران مردمانی مجاهد و ولایت مدار هستند و الگوی سایر ملت ها به شمار می آیند و این به برکت عاشورا و امام حسین(ع) است.
آیت الله کعبی همچنین در مسجد سیدان شهر اراک در جمع اقشار مختلف مردم، اراک را دیار بزرگان و علما دانست و تاکید کرد: این استان ظرفیت بسیار خوبی در عرصه های مختلف علمی و صنعتی دارد.
وی همچنین فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و اهتمام به این فریضه الهی را امری همگانی عنوان کرد. 
آیت الله کعبی پیامدهای بی اعتنایی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ناگوار و بسیار زیاد خواند./924/پ202/ج
ارسال نظرات