۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۴۶۳۱۵

تجلیل آیت الله نوری همدانی از خدمات خاندان حکیم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سفر خود به عراق به اتفاق هیئت همراه از موسسه آیت الله حکیم بازدید کرد.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سفر خود به عراق به اتفاق هیئت همراه از موسسه آیت الله حکیم بازدید کرد.


این مرجع تقلید در ابتدا بر سر مزار مطهر شهید سید محمد باقر حکیم و مرحوم عبدالعزیز حکیم و 100 تن از شهدای جمعه خونین عراق حاضر شدند و یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.


این موسسه که به «محراب» نامگذاری شده است علاوه بر مرقد شهید رهبر فقید عراق آیت الله سید محمد باقر حکیم و مرحوم آیت الله عبدالعزیز حکیم رئیس فقید مجلس اعلای عراق، به عنوان موسسه نشر آثار آیت الله شهید حکیم نیز به شمار می رود.


همچنین این موسسه دارای ظرفیتی بالغ بر 12 هزار نفر با نام مبارک امام علی(ع) و مدرسه علمیه برادران و خواهران می باشد و نمایشگاه دائمی کتابی نیز در آن مستقر شده است.


این مجتمع بزرگ که برگرفته از معماری اسلامی است دارای موزه ای از آثار شهدا و علمای بزرگ است که حضرت آیت الله نوری همدانی از این مراکز بازدید کرد.


حضرت آیت الله نوری همدانی از شهید حکیم به عنوان مبارزی شجاع و عالی و خستگی ناپذیر یاد کرد و بیان داشت: ایشان این خصوصیات را از جد اطهار خود یعنی امام حسین(ع) فراگرفته بودند.


وی همچنین از سید عبدالعزیز حکیم به عنوان مدیر و مدبری سیاست مدار یاد کرد که تلاش های بسیاری انجام داد.


این مرجع تقلید تاکید کرد: همانگونه که امام راحل فرمودند خط سرخ شهادت خط محمد(ص) و آل اطهرینش است و این خاندان لحظه ای در ترویج فرهنگ پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) کوتاهی نکرده و سکوت نکردند.


حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: در زمان رژیم بعثی صدام شهید حکیم با تحمل سختی ها و با رنج به مبارزه پرداخت و باید حوزه یاد و خاطره آنها را گرامی داشته و آنها را به عنوان نماز معرفی کند تا رشادت های آنها به فراموشی سپرده نشود./924/

ارسال نظرات