۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۴۶۲۹۰
در نشست شورای تحول علوم انسانی مطرح شد:

جهت گیری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه به سوی تولید علم اسلامی ایرانی

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ضمن ارائه گزارشی در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی از جهت­گیری این پژوهشگاه به سمت تولید علم اسلامی- ایرانی خبر داد.
شوراي عالي انقلاب فرهنگي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی پنجاه و هشتمین جلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر صادقی رشاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گزارشی از فعالیت‌های این پژوهشگاه در حوزه بازنگری و تولید علوم انسانی ارائه کرد.

بر اساس این گزارش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:‌ یکی از جهت‌گیری­های اصلی پژوهشگاه، که در سال­های اخیر تقویت شد، جهت­گیری به سمت تولید علم اسلامی- ایرانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی رشاد ادامه داد: در پژوهشگاه رشته­ هایی مانند معرفت شناسی تأسیس شده است که در دانشگاه­ها وجود ندارد و آثاری که در حوزه­های مختلف از جمله منطق تولید شده کارساز و مفید است.

وی افزود: پژوهشگاه شامل 5 پژوهشکده و چند مؤسسه است که بخش تولید محتوای علمی در قم مستقر است.

همچنین در ادامه جلسه،‌ حجت‌الاسلام والمسمین آذربایجانی، گزارشی از جلسات کارگروه روان‌شناسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ارائه کرد.

وی گفت: ‌این جلسات به طور مستمر در قم تشکیل شده و سرفصل‌های مربوطه نهایی شده و آماده تصویب است.

در پایان جلسه دکتر حدادعادل نیز گفت: همکاری کارگروه­های شورای تحول با گروه­ علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پیشرفت کرده است و کارگروه‌های شورای تحول باید از گروه­های متناظر خود در پژوهشگاه دعوت کنند تا با برگزاری جلسات مشترک همکاری‌ها تقویت شود./959/د102/ص

ارسال نظرات