۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۴۶۲۷۶
نماینده خبرگان رهبری:

گریه بر مصائب امام حسین ریشه عقلایی دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: بر خلاف تبلیغات سوء دشمنان به ویژه وهابیت، گریه بر مصائب امام حسین(ع) ریشه عقلایی دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در جمع هیأت‌های حسینی در مسجد اعظم اردبیل که در آستانه فرا رسیدن ماه محرم برگزار شد، اظهار داشت: در مذهب تشیع و مجلس عزای حسینی سه شاخصه مهم وجود دارد که در هیچ جای دنیا و در هیچ دینی یافت نمی شود.

 

وی با بیان این‌که یکی از شاخصه‌های مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) شور و نشاط معنوی و دینی در جوانان است، خاطرنشان کرد: شاخصه دیگر این محافل معنوی عقلانیت آن است، بر خلاف تبلیغات سوء دشمنان به ویژه وهابیت، گریه بر مصائب امام حسین(ع) ریشه عقلایی دارد.

 

 نماینده خبرگان رهبری سومین شاخصه مجالس سوگواری ماه محرم را عاصی بودن شیعه در برابر ظلم در تمامی ادوار علیه قدرت ها و حکومت های ظالم دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان درصدد انحراف در هویت دینی و شیعی مسلمانان هستند، ترویج ارزش هایی چون عاشورا و انتظار ضرورتی انکارناپذیر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به این‌که مجالس سوگواری و عزاداری ماه محرم و صفر نوعی اعلام انزجار از دشمنان حقیقی اسلام است، گفت: وهابیت قصد دارد، شخصیت امام حسین(ع) را ترور و حیثیت شیعه را لکه دار کند، چنین اقداماتی با هدف بی اعتقادی جوانان نسبت به واقعه کربلا است.

 

وی با تأکید بر این‌که باید مقابل تحریف‌ها و مسائلی که قصد فراموشی عقلانیت در واقعه عاشورا را دارد، ایستادگی کرد، تصریح کرد: این خطر در سراسر کشور به ویژه در استان اردبیل که به دارالارشاد، دارالامان و شهر عاشقان مکتب حسینی و علوی شهرت دارد، بیشتر جلوه می کند.

 

امام جمعه اردبیل ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند درک اهداف عزاداری های ماه محرم هستیم، چراکه کج‌اندیشی و یا عدم فهم مناسب از عدم حقیقت عاشورا، موجب انحراف و نفوذ خرافات خواهد بود، برخی خرافات مانند این که هر که برای حسین گریه کند تمام گناهانش بخشیده می شود، که این به هیچ وجه درست نیست.

 

نماینده خبرگان رهبری خطاب به مداحان خاطرنشان کرد: گریاندن مردم به هر قیمتی صحیح نیست، امروز نیازمند تفکر در اهداف حسینی هستیم، ضمن این‌که گریه بر مصائب آن حضرت نیز اجر بسیاری به همراه دارد؛ اما باید دانست که احساساتی شدن مداحان و بیان حرف های خرافی بهانه به دست دشمنان می دهد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از رمضان شیرینی اردبیلی، علی نجف زاده، صمد میکاییلی، نصرالله بکروی، اسماعیل میهن فرد و ابوالقاسم آقازاده به عنوان پیرغلامان حسینی اردبیل قدردانی شد./935/پ202/س

 

ارسال نظرات