۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۴۶۲۶۲
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

رعایت زی طلبگی نخستین رسالت مبلغ در عرصه اخلاقی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب و آموزش های کاربردی حوزه علمیه مازندران با مهم ارزیابی کردن وظیفه تبلیغی روحانیان، رعایت زی طلبگی را نخستین وظیفه مهم مبلغ در عرصه اخلاقی اعلام کرد و افزود: یک مبلغ دینی باید پارسا گونه زندگی کند و بر رعایت نظم و انضباط در عرصه های مختلف اهتمام ویژه داشته باشد.
حجت الاسلام خوباني، معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه مازندران امروز در جمع تعدادی از مبلغان استان با اشاره به این که ارشاد و هدایت مردم از رسالت مهم و اساسی انبیاء الهی بوده است، گفت: انبیاء الهی برای دعوت و هدایت مردم به سوی خداوند متعال آمدند و امروز این رسالت مهم بر دوش روحانیت قرار گرفته است.

 

وی با مهم ارزیابی کردن وظیفه تبلیغی روحانیان، رعایت زی طلبگی را نخستین وظیفه مهم مبلغ در عرصه اخلاقی اعلام کرد و افزود: یک مبلغ دینی باید پارسا گونه زندگی کند و بر رعایت نظم و انضباط در عرصه های مختلف اهتمام ویژه داشته باشد.

 

معاون تهذیب و آموزش های کاربردی حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که زندگی طلبگی نباید با مردم تفاوت داشته باشد، خاطرنشان کرد: یک طلبه و روحانی تجسم پیامبران الهی، ائمه اطهار(ع)، علما و فقهای دین است و نباید به گونه ای زندگی کند که نگاه مردم نسبت به آن بزرگان تغییر کند.

 

حجت الاسلام خوبانی دومین رسالت مهم مبلغان در عرصه اخلاقی را تبلیغ عملی و نظارت دقیق بر خانواده و فرزند عنوان کرد و گفت: یک مبلغ باید سراج منیر باشد و باید زندگی، اخلاق و رفتار خانواده و تربیت فرزندان او به گونه ای باشد که وقتی مردم با آنها مواجه می شود به سمت خداوند متعال گرایش پیدا کنند.

 

وی با بیان این که رعایت عزت نفس سومین رسالت یک مبلغ در عرصه اخلاقی است، تصریح کرد: طلبه و روحانی نباید تنها به مسائل مادی دل ببندد و همواره بر رعایت عزت نفس تأکید و توجه داشته باشد.

 

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه مازندران همچنین معاشرت مهرآمیز با مردم را چهارمین وظیفه مهم یک مبلغ در عرصه اخلاقی برشمرد و خاطرنشان کرد: مبلغان باید مؤمنان را بشارت دهند و با محبت و روی خوش با مردم رفتار کنند، زیرا لبخند و محبت می تواند دل های مردم را به سوی خداوند متعال جذب کند.

 

حجت الاسلام خوبانی در ادامه سخنان خود آراستگی ظاهری را پنجمین وظیفه مهم مبلغان دینی در بخش اخلاقی عنوان کرد و بیان داشت: یک مبلغ باید همیشه لباسی منظم و معطر بر تن کند تا مردم از ارتباط و معاشرت با او لذت ببرند و همین مسأله در تأثیرگذاری پیام و اندرزهای دینی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف تبلیغی روحانیان اشاره کرد و با بیان این که اقامه نماز جماعت در سه وعده یکی از مهم ترین وظایف ابلاغی مبلغان است، گفت: مبلغان باید تلاش کنند تا برای اقامه نماز جماعت صبح بیشتر فرهنگ سازی کنند.

 

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه مازندران همچنین سخنرانی در مدارس، آموزش قرائت نماز و قرآن، سخنرانی در مساجد، برگزاری کلاس های عقیدتی، احکام و تفسیر و ترغیب مردم به حفظ اصول، آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی را از جمله بخشی از مهم ترین وظایف مبلغان دینی در محل های استقرار آنها اعلام کرد.

 

حجت الاسلام خوبانی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تشکیل و راه اندازی حلقه های امر به معروف ونهی از منکر از سوی مبلغان دینی در مناطق روستایی تأکید کرد و گفت: این فریضه مهم دینی باید با تلاش مبلغان دینی بیشتر در جامعه ترویج و تبیین شود.

 

وی همچنین با اشاره به گسترش روز افزون شبهات دینی در جامعه از سوی دشمنان اسلام و انقلاب بر ضرورت جلسات پاسخگویی به شبهات دینی از سوی مبلغان تأکید کرد و گفت: مبلغان امروز در خط مقدم مقابله با انحراف ها قرار دارند.

 

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمنان به شدت مشغول تبلیغ انواع شبهات در جامعه دینی هستند، تصریح کرد: مبلغان دینی باید با تجهیز به سلاح علم و دانش پاسخگوی این شبهات باشند.

 

حجت الاسلام خوبانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که طلبه یک هویت فردی و یک هویت صنفی دارد، افزود: آنچه که برای یک طلبه باید مهم باشد هویت صنفی است و باید همه تلاش خود را در جهت ارتقا و تقویت این جایگاه بسیار مهم به کار گیرد.

 

وی با تأکید براین که جایگاه روحانیت باید بیش از پیش حفظ شود، ادامه داد: تزکیه نفس یکی از مسائل مهمی است که علما و بزرگان دینی ما همواره به طلاب جوان تذکر داده اند./950/پ202/ب

ارسال نظرات