۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۱۴۶۲۲۸
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

کتاب انسان را در سیر تکاملی عقل و دانایی قرار می دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب و کتاب خوانی انسان را در مسیر بندگی خدا قرار می دهد و سبب قرار گرفتن انسان در مسیر سیر تکامل عقلی و دانایی می شود.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، روز گذشته در دیدار 120 نفر از کتابداران چهارمحال و بختیاری، با گرامی داشت هفته کتاب و کتاب خوانی، بر نشر و گسترش کتاب های پرمحتوا و مفید در جامعه به ویژه جوانان تأکید کرد و گفت: در برهه کنونی باید کتاب هایی چاپ شوند که براساس نیاز جامعه و جوانان باشد تا اقبال مردم به سمت کتاب بیشتر شود.

رییس شورای حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به گسترش فرهنگ کتاب خوانی در جامعه تصریح کرد: بزرگ ترین مشکل و معضل فرهنگ کتاب خوانی در جامعه تنگ نظری است و این مشکل کار را برای ارتقای فرهنگ کتاب خوانی در جامعه کند خواهد کرد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که مسأله کتاب و کتاب خوانی از ضروری ترین نیازهای جامعه بشری است، ابراز داشت: کتاب و کتاب خوانی انسان را در مسیر بندگی خدا قرار می دهد و سبب قرار گرفتن انسان در مسیر سیر تکامل عقلی و دانایی می شود.

وی با اشاره به هفته کتاب و کتاب خوانی اظهار داشت: در این هفته باید فرهنگ مهم و ارزشمند را در جامعه نهادینه کنیم و نگرش جامعه را نسبت به کتاب و مطالعه تغییر دهیم؛ چراکه فرهنگ کتاب خوانی از راه های مهم ارتقای سطح علمی یک جامعه و ملت است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به ترسیم برنامه ای جامع و مدون در راستای ترویج فرهنگ کتاب در جامعه تأکید کرد و گفت: باید در فرهنگ کتاب خوانی به گونه ای عمل شود که بهره مندی از کتاب مطالبه مردم باشد و مردم از مسؤولان بخواهند که کتاب و کتاب خوانی در جامعه گسترش یابد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به فضای بیرونی و داخلی کتابخانه ها بیان داشت: باید فضای کتابخانه ها از حالت خشک و کسل کننده خارج و با بهره گیری از تنوع، ظرافت و زیبایی در کتابخانه ها فضایی پرنشاط و جذاب جایگزین آن شود؛ چراکه تنوع و ظرافت در محل مطالعه و چینش کتاب ها در قفسه جهت جذب مخاطب بسیار مهم و ضروری است.

 وی با رد کردن نظریه اهدای کتاب از سوی مردم به کتابخانه ها و اعلام مخالفت خود ابراز داشت: باید ماندگاری و جاودانگی کتاب در خانه ها حفظ شود و مردم را به حفظ و خرید کتاب های بیشتر تشویق کرد؛ چراکه ماندگاری کتاب در خانه ها سبب حل مسائل و مشکلات ذهنی و فکری بسیاری خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بر توسعه و ترویج کتاب و کتابخانه ها در ادارات و نهادهای دولتی تأکید کرد و گفت: باید در نهادهای عمومی و دولتی، وسایل نقلیه عمومی، پارک ها و اماکن تفریحی قفسه ای ویژه کتاب وجود داشته باشد؛ چراکه جهت نهادینه کردن این فرهنگ ابتدا باید اقبال مردم به کتاب را بیشتر کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخش پایانی سخنانش با بیان این که نقش بزرگ و تأثیرگزار کتاب باید در جامعه تبیین شود خاطرنشان کرد: نهادینه کردن کتاب خوانی در جامعه نیازمند حرکتی محکم و با نشاط است که در این مسیر مسؤولان به ویژه متصدیان امور فرهنگی باید با یکدیگر همکاری کنند./9461/پ202/ب

ارسال نظرات