۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۴۵۹۸۵
در شهرکرد؛

کنگره 5 هزار نفری امر به معروف و نهی از منکر آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ کنگره 5 هزار نفری امر به معروف و نهی از منکر امروز با پیام حجت الاسلام والمسلمین نکونام در شهرکرد آغاز به کار کرد.
امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب غرب، کنگره 5 هزار نفری امر به معروف و نهی از منکر صبح امروز با پیام حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در شهرکرد آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در پیامی به این کنگره قیام امام حسین(ع) را سبب بخشیدن دوباره حیات به اسلام ناب محمدی دانست و گفت: ندای همیشه جاوید «ان کان دین محمدٍ لَم یَستَقِم اِلّا بِقتلی فیاسُیوف خُذینی» از حضرت ابا عبدالله علیه السلام و از قیام سراسر درس و عبرتش گوش و جان شیعیان را آنچنان مجذوب کرده که هر محرم و هر عاشورا عهد و پیمان تازه می کند تا بر دین محمّد(ص) و بر مکتب جعفری آخرین قطرات خون و همه هستی و مال وتعلقات و همه فرزند و خانواده را عاشقانه تقدیم کند.

براساس این گزارش محورهای اصلی این کنگره بررسی آسیب ها و شاخص های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، تبیین قیام تاریخی حضرت امام حسین(ع) و بررسی رویکردهای مهم نقش زنان به ویژه حضرت زینب(س) در حماسه عاشورا است.

این گزارش می افزاید بررسی آماده سازی مساجد، هیأت های مذهبی، حسینیه ها و مساجد برای ایام محرم، تحلیل آسیب و شاخص های عزاداری امام حسین(ع) و تدوین برنامه ای دقیق برای جلوگیری از انحراف در مراسمات عزاداری از محورهای مهم این کنگره به شمار می آید.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین حسن عرفان، از اساتید حوزه علمیه قم در سخنانی ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را بسیار ضروری دانست و گفت: ترویج معروف و نهی منکرات سبب از بین رفتن ناشایستگی های رفتاری و کرداری در جامعه می شود./9461/پ203/ب

ارسال نظرات