۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۴۵۹۲۳
معاون اول قوه قضاییه:

اصلاح جوامع با تکیه بر آموزه های عاشورا امکان‌پذیر است

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه با اشاره به این‌که عاشورا مبدأ و الگوی انقلاب است، گفت: عاشورا دارای ظرفیت‌های زیادی است، اصلاح جامعه با تکیه بر آموخته‌های عاشورا امکان‌پذیر است.
حجت الاسلام رييسي معاون اول رييس قوه  قضاييه

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضاییه شب گذشته در همایش سالانه وعاظ که در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، به فرهنگ ناب عاشورا اشاره کرد و ابراز داشت: تربیت نفوس و احیای تمایلات عالی انسانی مانند تربیت به سبب عاشورا است.

 

وی ادامه داد: عاشورا جلوه تمام خوبی‌ها در عالم است که نباید به فراموشی سپرده شود و نشر فرهنگ عاشورا برای سعادت بشر در زندگی لازم بوده که با برگزاری نشست‌ها تخصصی و گفتن در منبرها به دیگران منتقل شود.

 

نماینده مردم استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عاشورا جلوه معنویت، اخلاق، خوش بختی، بدبختی، عاقبت به خیری، حق، باطل، بی‌بصیرتی، با بصیرتی و چگونه زیستن است.

 

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به این‌که مبدأ و الگوی انقلاب اسلامی ایران عاشورا است، اظهار داشت: عاشورا دارای ظرفیت‌های زیادی است، اصلاح جامعه با تکیه بر آموخته‌های عاشورا امکان‌پذیر است.

 

وی اضافه کرد: بعثت رسول‌الله(ص) بدون غدیر، غدیر بدون عاشورا و عاشورا بدون ظهور ولی عصر(عج) کامل و فراگیر نیست و زمانی جلوه انسان سازی عاشورا کامل و تکمیل می‌شود که امام زمان(عج) ظهور کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ایجاد امید برای زندگی کردن را از دیگر آثار عاشورا عنوان کرد و گفت: عاشورا جلوه آفرین برای ملت‌های مظلوم است و مکتب عاشورا با مکتب ظهوری که ایرانیان پرچم‌دار آن هستند کامل خواهد شد.

 

معاون اول قوه قضاییه در ادامه به مسائل و مشکلات سیاسی جامعه که از سوی دشمنان به وجود می‌آید اشاره کرد و ابراز داشت: پس از جنگ جهانی دوم قدرت در جهان تبدیل به دو قطب شرق و غرب شد که پس از فروپاشی شوروی قدرت جهان تک قطبی شد.

 

وی ادامه داد: پس از آن‌که آمریکا، انگلستان و رژیم صهیونیستی به قدرت تک قطبی جهان رسیدند تنها مشکل و مانع را اسلام ناب محمدی نه اسلام وهابی و سعودی دیدند از این‌رو شروع به تخریب اسلام کردند.

 

نماینده مردم استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری اسلام، تشیع و ایران هراسی را از برنامه‌های دشمنان جهت نابودی اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: اقداماتی که دشمنان در جهت نابودی اسلام انجام می‌دهند یک سیاست راهبردی است و حلقه‌های که دشمنان به آن چنگ انداختند اشغال کشورهای اسلامی مانند افغانستان و عراق بود.

 

وی افزود: ایجاد اختلاف بین کشورها و اقوام مختلف مانند شیعه با سنی و تشکیل گروه‌های تروریستی مانند القاعده و طالبان از دیگر روش‌هایی بود که دشمنان در جهت نابودی اسلام در پیش گرفتند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی جنگ نرم و رسانه‌ای را از دیگر اقدامات دشمنان در جهت نابودی اسلام خواند و ابراز داشت: در حال حاضر 4 هزار کانال ماهواره ای در کشور قابل دریافت است که دشمنان به وسیله این شبکه‌ها باورهای مردم را هدف قرار داده و ایجاد شبهه می‌کنند.

 

وی ادامه داد: اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) و قرآن کریم با سوزاندن، کشیدن کاریکاتور و ساخت فیلم موهن یکی از حلقه‌های زنجیره ای دشمنان برای حساسیت سنجی مسلمانان است.

 

معاون اول قوه قضاییه پیروزی انقلاب اسلامی را سبب از بین رفتن نقشه‌های دشمنان در جهت نابودی اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: امروزه کشور اثرگذار در عراق و لبنان جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی در پایان افزود: به اعتراف دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران نقش آفرین منطقه است به گونه‌ای که پس از 10 سال آمریکای‌ها را با ذلت و خواری از عراق بیرون می‌کند./993/پ20 2/ج   

 

ارسال نظرات