۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۴۰۴

مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه طالبیه، حضرت ولی‌عصر(عج) و سفیران هدایت تبریز امروز با حضور آیت الله شبستری برگزار شد.
مراسم عمامه گذاري طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه تبریز که در تالار علامه امینی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، اظهار داشت: رسالت امروز طلاب شناخت فلسفه و حقیقت غدیرخم برای هدایت جامعه بشری است، چراکه غدیر رمز نجات بشریت از یوغ مستکبران و استبدادگران عالم است.

 

وی با تأکید بر این‌که فلسفه غدیرخم با منافع مستکبران منافات دارد، خاطرنشان کرد: دشمنان باید بدانند که دیگر غدیر جهانی شده است، که مصداق آن انقلاب اسلامی ایران، بیداری اسلامی، جنبش‌های عدالت‌خواهی غرب و سقوط دیکتاتورهای وابسته به رژیم های مستبد غربی است.  

 

حجت الاسلام انتظاری حقیقت غدیر را تبعیت محض از امام دانست و تصریح کرد: پیام فرهنگی و اعتقادی عید غدیرخم در راستای سعادت دین و دنیای بشر و همچنین تکامل روحی و سلامتی فکری، روانی و جسمی جوامع است، اگر بشر امروز قادر به درک حقیقت غدیر باشد، طاقت تحمل سلطه‌گری مستکبران را نخواهند داشت.

 

امام جمعه جلفا بر لزوم داشتن بصیرت و آگاهی کافی برای شناخت موضوع غدیرخم تأکید کرد و گفت: غدیر پایگاه مهم تفکر مکتب تشیع و چراغ راهی برای سعادت دنیوی و اخروی بشریت است، طلاب علوم دینی بایستی با تببین ضرورت و اهمیت بحث ولایت فقیه در تداوم فرهنگ غدیرخم نقش‌آفرینی کنند.

 

حجت الاسلام انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح جایگاه و نقش ارزنده روحانیت در نظام اسلامی ایران اظهار داشت: رسالت امروز طلاب تحصیل توأم با تهذیب است، کسب علمی که همراه با اخلاق نباشد، به هیچ عنوان مفید به حال فرد و جامعه نخواهد بود.

 

وی تصریح کرد: چه بسیار افرادی که شاید به عالی‌ترین مدارج علمی رسیدند، اما به علت عدم بهره‌مندی از فضایل اخلاقی و تهذیب نفس، به انحراف کشیده شدند و بسیاری از آحاد جامعه را نیز گمراه کردند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم 38 نفراز طلاب مدارس علمیه طالبیه، حضرت ولی‌عصر(عج) و سفیران هدایت تبریز ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./935/پ202/ب

ارسال نظرات