۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۴۵۲۳۸
نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(33)؛

سروری: رییس جمهور آینده باید ولایت مدار و برنامه محور باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ولایت مداری، برنامه محوری و برخورداری از تیم همراه متخصص را از ملاک های مهم رییس جمهور آینده دانست و گفت: برنامه محوری رییس جمهور آینده باید با توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری دارای تبلور عملی از سبک زندگی اسلامی باشد.
سروری: رییس جمهور آینده باید ولایت مدار و برنامه محور باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پرویز سروری نماینده مردم تهران در خانه ملت و قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اقدامات این خبرگزاری را گامی مؤثر در راستای جبران خلاء موجود بین حوزه علمیه و مردم دانست و گفت: خبرگزاری رسا باید بتواند پل مطمئنی بین حوزه و مردم باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: البته سطح انتظار از این خبرگزاری بسیار بیشتر از وضعیت موجود است و این خبرگزاری باید همگرایی اعتقادی بین مردم و حوزه‌های علمیه را افزایش داده و پررنگ‌تر کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی اسلامی، اظهار داشت: تصور می‌شود مشکل اساسی در این رابطه که از اوایل انقلاب با آن مواجهیم تفاوت منش لایه‌های مختلف جامعه با رویکرد اسلامی است، زیرا مدل زندگی عموم مردم با فرهنگ غربی ممزوج شده و در بعضی از عرصه‌ها هنوز قادر به رفع مشکلاتی که بین ما و نظام سلطه و فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب وجود دارد، نیستیم.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اضافه کرد: هر چند در عرصه‌های سیاسی و برخی از رشته‌های علمی موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌ایم، اما در بخش علوم انسانی نتوانسته‌ایم به تغییرات بنیادی دست پیدا کنیم و تاکنون نقش حوزه در زمینه ایجاد تحول در علوم انسانی قابل مشاهده نیست.

وی با بیان این‌که بیشترین تأ‌ثیرگذاری در زندگی بشر از ناحیه علوم انسانی است،‌ابراز داشت: با توجه به این که در حال حاضر مدیران آینده تحت این باورها تربیت می‌شوند، باید گفت با وجود سر دادن شعارهای اسلامی، با دست خود در حال ترویج مدل‌های غربی هستیم.

سروری در ادامه افزودن محتواهای سطحی به برنامه‌های رسانه‌ها را از روی ناچاری و به صورت اجباری دانست و درباره رواج مصرف‌گرایی تصریح کرد: اسلام مصرف گرایی را مزمن و مضر می‌داند، حال آن که نظام اقتصادی غرب این موضوع را یک امتیاز دانسته و از آن به عنوان توقع اجتماعی تعبیر می‌کند، متأسفانه هم اکنون جهت‌ دهی‌ها به سمت مصرف گرایی بوده و غلبه این تفکر در جامعه ایران نیز دیده می‌شود زیرا ریشه‌های آن در دانشگاه‌ها و علوم انسانی وجود دارد.

وی بیان داشت: پرداختن به جزئیات مطالب و مصادیق از سوی رهبر معظم انقلاب کم سابقه است، اما وضعیت موجود فرهنگی کار را به جایی رسانده که در مصادیق وارد می‌شوند و به بیان نمایی کلی از سبک زندگی می‌پردازند، امیدواریم مطالبات رهبری مورد برخورد شعاری قرار نگرفته و در همه عرصه‌ها اعم از آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و هنری نیز در کانون حساسیت‌ها قرار گیرد و شاهد حرکت از وضع موجود به مطلوب باشیم.

نماینده مردم تهران در ادامه به سبک زندگی سیاسیون و میزان مطابقت آن با سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و با بیان این‌که این مساله در موارد مختلف دارای تفاوت‌هایی است، گفت: نمی‌توان به صورت کلی قضاوت کرد اما با توجه به حدیث «الناس علی دین ملوکهم» مسؤولان باید اولین و موثرترین گام را در این‌باره بردارند، اگر احکام مورد سفارش اسلام همانند ساده زیستی، قناعت و ایثار در آنها به به تجلی برسد، قطعا مسیر هموارتر خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری، درباره شرایط کاندیداها اظهار داشت: رییس جمهور آینده باید از سه ویژگی برنامه محوری، معرفی تیم‌های همراه و جاذبه‌هایی برای جذب نیروهای ولایی کشور برخوردار باشد که برنامه محوری او باید با توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری دارای تبلور عملی از سبک زندگی اسلامی باشد./908/پ201/ج

ارسال نظرات