۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۴۵۲۱۲
امام جمعه گرگان:

جمهوری اسلامی پرچم دار ترویج فرهنگ غدیر در جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان جهانی سازی فرهنگ غدیر را نیازمند برنامه ریزی منظم و مدون در این خصوص دانست و تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچم دار ترویج فرهنگ غدیر در جامعه جهانی است.
آيت الله نورمفيدي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان افزود: انسان ها و حکومت های قیم مأب هیچ‌گاه برای دیگران استقلال قائل نیستند و این دیوار بین ما و آمریکا هیچ گاه کوتاه نمی شود مگر این که آنها از اهداف و خواسته های سلطه گرایانه خود کوتاه بیایند.

 

وی تاکید کرد: مذاکره با آمریکا نیازمند تغییر رفتار آمریکا است، آمریکا باید نگاه سلطه گرایانه خود را کنار بگذارد، نادیده گرفتن چنین امر مهمی به معنای پذیرش محاکمه است و ایران هیچ گاه این نوع مذاکره را نمی پذیرد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ایران اسلامی در صورتی مایل به مذاکره است که آمریکا نوع نگرش خود را به ایران تغییر دهد و از تخت سلطه پایین بیاید.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که هویت نظام مقدس جمهوری اسلامی و آمریکایی ها متفاوت است، تصریح کرد: ما هویت استقلال طلبانه داریم، اما آمریکا هویت قیم مأبانه دارد.

 

امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به سالروز 13 آبان گفت: این روز یادآور تبعید امام خمینی (ره) در سال 42، کشتار دانش آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه اول سخنان خود با اشاره به فرارسیدن عید سعید غدیرخم گفت: غدیر روز امامت و ولایت است و نقش بسیار مهمی در هدایت جامعه اسلامی دارد.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که امامت و ولایت در اسلام فراتر از زمامداری و حکومت است، افزود: به اعتقاد شیعه امامت تنها زمامدار و حاکم نیست، بلکه شأن پیامبر را دارد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: امروز جوامع اسلامی بیش از همیشه نیازمند بهره گیری مناسب از این فرهنگ اصیل اسلامی هستند.

 

امام جمعه گرگان جهانی سازی فرهنگ غدیر را نیازمند برنامه ریزی منظم و مدون در این خصوص دانست و تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچم دار ترویج فرهنگ غدیر در جامعه جهانی است./950/پ202/ب

ارسال نظرات