۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۴۵۰۰۸

آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه گرگان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان از برگزاری مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب این مدرسه علمیه به لباس مقدس روحانیت خبر داد.
عمامه گذاري طلاب

حجت الاسلام مجتبی ارشاد، مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان گفت: همزمان با عید سعید غدیر مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب این حوزه برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این که این مراسم در شب عید غدیر در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار خواهد شد، افزود: در این مراسم نماینده ولی فقیه در گلستان حضور خواهد داشت.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان افزود: طلابی که دوره مقدمات را گذرانده و پایه پنجم خود را به اتمام رسانده باشند، پس از قبولی در مصاحبه تلبس، مجوز پوشیدن این لباس مقدس را دریافت نموده و به عنوان سربازی فداکار برای اسلام و امام زمان(عج) مشغول به خدمت می‌شوند.

 

حجت الاسلام ارشاد خاطرنشان کرد: مطابق با سنت هر ساله، مراسم عمامه گذاری طلاب این مدرسه علمیه درشب عید غدیر و در مسجد جامع گلشن گرگان به دست نماینده ولی فقیه در استان گلستان برگزار می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود عید غدیر را بزرگ‌ترین عید امت اسلامی دانست و گفت: این عید بزرگ فرصتی برای تقویت وحدت مسلمانان جهان است.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان با بیان این که غدیر از بزرگ‌ترین روزهای عالم هستی است که در آن نبوت با امامت پیوند خورده است، گفت: در این روز بزرگ ثمره شجره درخت کهنسال نبوت با امامت به بار نشست.

 

حجت الاسلام ارشاد تبیین مناسب مسأله غدیر را زمینه ساز تقویت جایگاه ولایت و امامت در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: باید تلاش شود تا زوایای پنهان واقعه غدیر برای سطوح مختلف جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود.

 

وی مقوله ولایت و غدیر را مکمل یکدیگر دانست و ادامه داد: طلاب به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ باید مسأله امامت و ولایت را به خوبی در جامعه ترویج کنند/950/پ202/س

ارسال نظرات