۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۴۴۹۹۱
حجت الاسلام واعظ موسوی:

عزت مسلمانان در سایه تحقق حاکمیت اسلام به دست می‌آید

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حج نماد یکپارچگی مسلمانان و بیزاری از دشمنان دین اسلام است، تصریح کرد: عزت برای مؤمنان در سایه توجه به اسلام و بازگشت حکومت اسلامی به جوامع مسلمان است.
حجت الاسلام واعظ موسوي

حجت الاسلام مهدی واعظ موسوی، کارشناس مذهبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: کنگره عظیم حج عامل شناختن چهره دشمنان دین برای مسلمانان و نماد یکپارچگی مسلمانان و بیزاری ازآنان است.

وی در ادامه به تبیین شرایط قبولی حج پرداخت و تصریح کرد: حاجیان با حفظ حالت معنوی حج و با توجه به سه نکته مقبولیت حج می توانند به درجه حاجی واقعی در نزد پروردگار نائل شوند؛ چون تقوا، تبعیت از اهل بیت(ع) و دشمنی کردن با دشمنان اهل بیت(ع) سه عامل اساسی قبولی حج است.

وی افزود: حاجی ماندن یعنی همه جا و در همه حال حضور خدا را درک کردن و حاجی واقعی در هنگام برگشت، اعمالش در ظاهر رفتار او نیز اثر گذاشته و در او ظهور و بروز پیدا می‌کند به گونه‌ای که رفتارش در اطرافیان و خانواده اش نیز اثر می گذارد و این بدان معنا است که فریضه حج تنها نباید به بیان مسائل و احکامی شرعی بسنده شود بلکه باید به ابعاد اجتماعی حج نیز توجه شود.

 استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ترویج فرهنگ ایستادگی و مقاومت مهم‌ترین رسالت حاجیان ایرانی و روحانیون است، تصریح کرد: در واقع روحانیون و مبلغان در کنگره حج باید رسالت اصلی حجاج را که همان احیای اسلام در جوامع خودشان است به آنان گوشزد کنند چرا که عزت برای مؤمنان در سایه توجه به اسلام و بازگشت حکومت اسلامی به جوامع مسلمان است.

 وی با بیان این که دشمن درتفرقه افکنی بین شیعه و سنی به نتیجه مطلوب خود نرسیده است، اظهار داشت: آنان با هدف قرار دادن قرآن و پیامبر اسلام(ص) که سرمایه هر مسلمانی است می‌خواهند مسلمانان را از بین ببرند./934/ت302/س

ارسال نظرات