۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۴۴۹۷۹
با حضور آیت‌الله مرتضوی؛

مراسم عمامه گذاری طلاب جامعه المصطفی مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جمعی از طلاب جامعه المصطفی العالمیه مشهد٬ ظهر امروز به دست آیت‌الله سیدحسن مرتضوی مفتخر به لباس مقدس روحانیت شدند.
مراسم عمامه گذاری طلاب جامعه المصطفی مشهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ مراسم عمامه گذاری طلاب جامعه المصطفی العالمیه٬ واحد آموزش عالی مشهد٬ ظهر امروز دهم آبان در محل سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد و جمعی از طلاب این نهاد حوزوی به دست آیت‌الله سیدحسن مرتضوی مفتخر به لباس روحانیت شدند.

 

در ابتدای این مراسم٬ آیت‌الله مرتضوی با تبریک عید غدیر٬ گفت: پذیرش افتخار سربازی در مکتب اهل بیت عیدی طلاب است تا از مواهب حمایتی آن خاندان بهره مند شوند.

 

وی این مراسم را دارای شکوهی خاص دانست و گفت: شکوه این مراسم از این جهت است که خادمان٬ مروجان و حامیان مکتب ولایت٬ لباس خدمت به تن می‌کنند و با این نشان٬ دشمن را نا امید و دوستان را خشنود می‌کنند که امید است٬ عملکرد روحانیان موجب زینت برای خاندان عصمت و طهارت باشد و موجب رنجش و آزار آنها فراهم نشود.

 

وی با اشاره به آیه 90 سوره مبارکه نحل و نکات آن٬ گفت: اول این‌ آیه٬ نقش احسان در اجتماع را از نقش عدالت بیشتر می‌داند، دوم در رابطه با تفسیر این آیه، در تفاسیر زیادی و در حدود 5 روایت به این موضوع اشاره می‌شود که «احسان» مورد بحث در این آیه به وجود امیر مؤمنان(ع) مربوط است و در برخی روایات به ولایت ایشان تفسیر شده که این تفاسیر، بهترین مصداق‌ها است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان٬ توضیح داد: مقصود از بهترین مصداق‌ها این است که وظیفه مؤمنان برای پاداش احسان مذکور یعنی امیرمؤمنان٬ چیست؟ ابتدا باید ولایت امام علی(ع) و غدیر را قبول کرد٬ یعنی در روز گریه ایشان٬ گریان و در روز شادی ایشان٬ شاد بود؛ جزای این انسان شریف این است که در رفتار و گفتار خود از امیرمؤمنان(ع) پیروی کنیم زیرا بهترین این اعمال، دفاع از این مکتب است.

 

وی افزود: از همان روز اول شکل گیری این مکتب و حتی پیش از معرفی علی(ع)٬ کسانی با آن مخالفت کرده‌اند که وظیفه روحانیت در این امر این است که سعی در دفاع از این مکتب طبق موازین داشته باشد٬ نشر سخنان امیر مؤمنان وظیفه روحانی است که باید به همه جوانب نیز توجه داشته باشد٬ یعنی بداند در چه فضا و زمانی٬ چگونه سخن بگوید؛ روحانیت در اولویت دفاع از این مکتب است.

 

گفتنی است، طلابی که امروز مفتخر به لباس مقدس روحانیت شدند از 5 ملیت جهان بودند که در بین آنان طلبه‌ای با مدرک دکترای فیزیک پزشکی نیز به چشم می‌خورد./932/پ202/ب

ارسال نظرات