۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۴۴۸۶۳
یکی از علمای وهابی عربستان:

کشورهای عربی سلاح به سوریه بفرستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از چهره های بارز جریان اسلامگرای الصحوه عربستان ضمن حمایت از مخالفین و تروریست های سوریه گفت: کشورهای عربی به جای ارسال نیرو به سوریه، سلاح و تجهیزات جنگی بفرستند.
شيخ سلمان العوده از علماي وهابي عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، سلمان العوده از چهره های بارز جریان اسلامگرای الصحوه عربستان در پایگاه اینترنتی شخصی خود، جوانان مسلمان را نصیحت کرد از جنگیدن در سوریه خودداری کنند تا نظام این کشور بهانه جنگیدن با تروریست‎هایی که از خارج وارد سوریه شده اند را نداشته باشد.


وی افزود: مهاجرت جوانان از لیبی، یمن، عربستان، عراق و مصر برای جنگیدن با نظام سوریه، بحران این کشور را تشدید و بحران افغانستان را تکرار خواهد کرد. به همین دلیل سوریه را به مردم این کشور واگذار کنید، چون آنها کمبود شجاعت یا افراد ندارند.

 

سلمان العوده خاطر نشان کرد: آن‎ها به مردان بیشتری نیاز ندارند بلکه حمایت از آنها باید با پول و اسلحه باشد. وجود تعداد کمی از برادران در سوریه نمی تواند روند نبرد را تغییر دهد.


وی تصریح کرد: وجود مبارزان عرب در سوریه، ممکن است کشورهای عربی و اروپایی را وادار به خودداری از حمایت از ملت سوریه در نبرد با بشار اسد و رژیمش کند. این رژیم جنگ خود را ضد دشمنان و تروریست ها که به سوریه نفوذ کرده اند، می داند.


این عالم وهابی اظهار داشت که از جنگ داخلی در سوریه نمی هراسد و خواستار اتحاد سیاسی و نظامی گروه های مخالف یا حداقل عدم اختلاف آنها شد.


وی افزود: رژیم‎ها ما را از جنگ داخلی می ترسانند همچنان که در لیبی و مصر این کار را کردند، اما اگر وضع موجود به مدتی طولانی ادامه یابد مشکلی برای همه منطقه ایجاد خواهد شد.

 

سلمان العوده از چهره های بارز جریان اسلامگرای الصحوه عربستان در حالی علیه نظام سوریه سخن سر می گوید که دمشق یکی از حلقه های مقاومت ضد رژیم صهیونیستی است.


همچنین سکوت وی در برابر ظلم آل سعود و حکومت دیکتاتوری حاکم بر عربستان که از همپیمانان آمریکا در منطقه و حامی منافع واشنگتن و رژیم صهیونیستی است، شگفتی اتخاذ چنین مواضعی از سوی این فرد که داعیه حمایت از اسلام و مسلمانان را دارد، دو چندان می کند./994/ب102/د

ارسال نظرات