۰۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۴۴۴۷۰
آیت الله شبستری:

نباید مردم را فدای تسویه‌حساب‌های شخصی کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر وحدت و همدلی مسؤولان گفت: قوای سه‌گانه از طرح مسائلی که زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم می کند، پرهیز کنند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه های نماز عید قربان تبریز با بیان این‌که عید قربان، عید مبارزه با نفس و توکل به ذات اقدس الهی است، اظهار داشت: فلسفه عید سعید قربان، مبارزه با نفس، تقرب به درگاه الهی، کمک به نیازمندان و تقویت روحیه از خود گذشتگی و ایثار است.


وی عید سعید قربان را نمادی از خودگذشتگی و ایثار در برابر امر الهی دانست و خاطرنشان کرد: عید واقعی آن است که مسلمانان به ‌رحمت خداوند خشنود و از نعمات الهی بهره‌مند شوند و همانطور که بزرگان ما فرموده‌اند روزی که مسلمان در آن معصیت نکند، آن روز عید محسوب می‌شود.


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که وحدت نیاز امروز امت اسلامی برای مقابله با دنیای کفر است و گفت: اکنون زمان آن رسیده که مسلمانان انقلابی منطقه برای برقراری حکومتی بر پایه اجکام الهی، ذره ای از مطالبات خود عقب ننشینند و تا اضمحلال کامل نظام سلطه به‌‎ویژه رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند.


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود  با تأکید بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی از سوی مردم و مسؤولان اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی ایران می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند، مسؤولان باید از انجام هر کاری که ایجاد اختلاف می کند، خودداری کنند.


وی با تأکید بر این‌که نباید مردم را قربانی تسویه‌حساب‌های شخصی کرد، تصریح کرد: در این برهه از زمان و با توجه به توطئه‌‌های مختلف دشمنان لازم است مردم و مسؤولان با وحدت و همدلی بیشتری برای عبور از این شرایط همکاری و همراهی داشته باشند و قوای سه‌گانه از طرح مسائلی که زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم می کند، پرهیز کنند.


امام جمعه تبریز تحقق توصیه‌های مقام معظم رهبری در عرصه اقتصادی مقاومتی و حمایت از تولید داخل را نیازمند مشارکت مردم و توجه مسؤولان دانست و تصریح کرد: امروز کشور با جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی روبه رو است، برای خنثی ساختن توطئه های دشمنان و عبور از این گردنه لازم است، از هرگونه تفرقه و دودستگی پرهیز شود.


نماینده خبرگان رهبری همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع نخبگان استان خراسان شمالی اظهار داست: ولی فقیه زمان که نائب امام عصر(عج) در دوران غیبت است،همه مسؤولان را به اتحاد و همدلی دعوت کرد، وظیفه امروز ما است که با تبعیت از رهبری اتحاد و وحدت خود را حفظ کنیم.


آیت الله مجتهدشبستری در ادامه به تشریح اوضاع و شرایط سیاسی حاکم بر سویه پرداخت و با اشاره به برقراری آتش بس در سوریه اظهار امیدواری کرد که این آتش بس چهار روزه زمینه ای برای اتمام فتنه‌انگیزی و ایجاد ثبات دائمی در سوریه شود.


امام جمعه تبریز اعیاد قربان و غدیر را فرصتی برای معرفت‌افزایی و تقرب به درگاه ربوبی دانست و گفت: ایام بین دو عید به نام دهه ولایت نامگذاری شده و لازم است مسأله امامت بیشتر برای مردم تبیین شود، چراکه امامت از مهم‌ترین ارکان دین مبین اسلام هستند و باید با برپایی مجالس عظمت این مسأله تبیین شود./935/پ202/س

ارسال نظرات